سازمان-ملل-تروریزم-در-افغانستان-فعال-است

سازمان ملل متحد در واکنش به حمله بر«امام بارگاه فاطمیه» قندهار گفته است که تروریزم هنوز در افغانستان فعال است.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان ملل متحد با نشر اعلامیه‌ای حمله روز گذشته بر نمازگزاران در «امام بارگاه فاطمیه» ناحیه اول شهر قندهار را «ظالمانه» توصیف کرد و خواستار به محاکمه کشانیدن عاملان آن شده است.

امریکا و روسیه نیز حمله بر نمازگزاران قندهاری را محکوم کرده و وزارت خارجه امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که مردم افغانستان حق زیستن در صلح و امنیت را دارند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز گفته است که سازمان‌دهندگان چنین حملاتی قصد دارند اختلاف مذهبی و درگیری داخلی را تشدید کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزوده است: ما این اقدام تروریستی غیرانسانی را محکوم می‌کنیم و  انتظار داریم که سازمان‌دهند‌گان آن ردیابی و به‌درستی مجازات شوند.

نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل نیز حمله بر امام‌بارگاه فاطمیه و حمله هفته گذشته در کندز را محکوم کرده است.

براساس تازه ترین گزارش‌ها در حمله بر نمازگزاران شیعه در«امام بارگاه فاطمیه» قندهار ۶۲ تن کشته و ۶۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

طالبان این حمله را «جنایت بزرگ» خوانده و افزوده‌اند که چگونه‌گی وقوع این رویداد در دست بررسی است و به‌زودی عاملان این حمله را به کیفر می‌رسانند.

مسوولیت حمله بر نمازگزارن در قندهار را گروه داعش برعهده گرفت.

این در حالی است که گروه داعش در یک ماه اخیر حملات مرگ‌باری را انجام داده است و یک هفته پیش در حمله این گروه بر مسجد سیدآباد کندز دست کم 150 نماز گزار کشته و نزدیک به 200 تن دیگر زخمی شدند.

سازمان ملل: تروریزم در افغانستان فعال است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد