بریتانیا-خواستار-هماهنگ-عمل-کردن-چین-و-روسیه-شد

بریتانیا از چین و روسیه خواسته است که در باره رویکرد همانگ بین‌المللی در مورد افغانستان به توافق برسند تا این کشور بار دیگر به پناهگاه امن هراس افگنان تبدیل نشود.

به گزارش افغان نیوز؛ لیز تروس، وزیر خارجه بریتانیا گفته که این کشور این خواست را از چین و روسیه امروز( چهارشنبه، 31 سنبله) در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح کرده است.

وزیر خارجه بریتانیا گفته که خواست کشورش این است که افغانستان به لانه تروریستان مبدل نشود، بنابر این در کنار روسیه و چین نیاز است تا جامعه جهانی در این باره هماهنگ عمل کنند. به گتفه او بریتانیا دارد که هدف این امر کمک به امنیت جهانی است.

وزیران خارجه بریتانیا، چین، روسیه، امریکا و فرانسه همچنین در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویارک با آنتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد دیدار خواهند کرد. یکی از موضوعات مورد بحث در این سفر افغانستان است.

بریتانیا که در حال حاضر ریاست هماهنگی اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد و در تلاش است تا در باره امنیت افغانستان به اجماع برسد.

روسیه و چین بارها با سیاست‌های امریکا و متحدان غربی‌اش که در شورای امنیت سازمان ملل در باره افغانستان مطرح نموده، مخالفت کرده‌اند.

این در حالی است که طالبان تاکید کرده اند که هیچ‌گاه از افغانستان برضد کشورهای دیگر استفاده نخواهد شد. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان روز گذشته در نشست خبری گفت که طالبان روابط خود را با همه گروه‌های هراس‌افگن خارجی از جمله القاعده قطع کرده‌اند.

بریتانیا خواستار هماهنگ عمل کردن چین و روسیه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد