تاکید-پوتین-و-خان-بر-هماهنگی-رویکردهای-دو-کشور-در-باره-افغانستان

رییس جمهور روسیه با نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی بر هماهنگی رویکردهای دو کشور در مورد وضعیت و تحولات افغانستان تاکید کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه‌یی که از سوی کاخ کرملین به نشر رسیده، آمده است که وضعیت در افغانستان و گسترش روابط دو جانبه محور گفتگوهای ولادیمر پوتین، رییس جمهور روسیه و عمران خان، نخست وزیر پاکستان بوده است.

در اعلامیه کرملین آمده است: «طرفین در مورد وضعیت افغانستان تبادل نظر کردند و علاقه خود را برای هماهنگی رویکردهای کشورهای خود در جهت تثبیت آن ابراز کردند».

دفتر نخست‌ وزیر پاکستان نیز گفته است که عمران خان در گفتگوی تلفنی صلح و ثبات در افغانستان را برای امنیت و رفاه منطقه مهم خوانده و بر ضرورت فوری کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و جلوگیری از بحران اقتصادی این کشور تاکید کرده است.

نخست وزیر پاکستان در این گفتگو با پوتین گفته است که مردم افغانستان نباید در موقع حساس تنها گذاشته شود. او افزوده که هماهنگی و مشورت‌های نزدیک دو کشور در مورد وضعیت و تحولات افغانستان، از اهمیت بسیار بلند برخوردار است.

عمران خان تاکید کرده که تقویت تجارت و سرمایه‌گذاری و همکاری در زمینه انرژی، سنگ‌بنای تعامل پاکستان با روسیه است.

گفته شده است که این گفتگوی تلفنی پوتین و خان یک دیگر را به سفر به کشورهای‌شان دعوت کرده اند.

این در حالی است که پوتین و رییس جمهور ایران در گفتگوی تلفنی افزون بر امیدواری برای دیدار در آینده نزدیک، بر ادامه همکاری‌های دو جانبه میان ایران و روسیه تاکید کرده اند.

تاکید پوتین و خان بر هماهنگی رویکردهای دو کشور در باره افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد