بمباران-ولسوالی-گرشک-ولایت-هلمند

بمباران ولسوالی گرشک ولایت هلمند از سوی سخنگوی والی این ولایت تأیید شده و اظهار داشته که هنوز روشن نیست، نیروهای امنیتی در نتیجۀ حملۀ هوایی جان باخته‌‌اند یا در درگیری‌ میان خودشان.

به گزارش افغان نیوز: عمر زواک سخنگوی والی هلمند، بمباران ولسوالی گرشک را تأیید می‌کند و از آغاز بررسی‌ها در این زمینه خبر می‌دهد. آقای زواک می‌گوید، هنوز روشن نیست که نیروهای امنیتی در نتیجۀ حملۀ هوایی جان باخته‌‌اند یا در درگیری‌ میان خودشان.

یک منبع امنیتی در هلمند می‌گوید، عصر روز گذشته نیروهای هوایی ارتش منطقۀ آدم‌خان در ولسوالی گرشک را آماج بمباران قرار دادند که در نتیجۀ آن، 10 نظامی کشور جان باختند و 9 تن دیگر زخمی شدند.

به گفتۀ منبع، گروه اوپراتیفی امنیت ملی نیز ـ که به «سنگوریان» مشهورند ـ در میان جان‌باخته‌گان این رویداد هستند. منبع می‌افزاید که در این رویداد چند پولیس محلی نیز جان باخته‌اند؛ اما شمار دقیق آنان روشن نیست.

گفتنی است که نیروهای امنیتی از چهار روز به این‌سو با راه‌اندازی عملیات نظامی در بخش‌های زمبلی، میرمنداب و دهِ ‌آدم‌خان ولسوالی گرشک، برخی از مناطق را از وجود طالبان پاکسازی کرده‌اند.

حدود 3 ماه پیش نیروهای حمایت قاطع نیز در ولسوالی گرشک، نیروهای دولتی را آماج حملۀ هوایی قرار دادند که در نتیجۀ آن 20 پولیس کشته و زخمی شدند.

بمباران ولسوالی گرشک ولایت هلمند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد