بی-سرنوشتی-ولسوالی-ناوه-میش،-نتیجۀ-تبعیض-قومی

مقامات محلی هلمند اعتراف می کنند که مردم ولسوالی ناوه میش که اکثر شان از قوم هزاره می باشند به دلیل تبعیض قومی در حالت بی سرنوشتی به سر برده و هنوز مشخص نیست که مربوط کدام ولایت می باشند.

به گزارش افغان نیوز: راضیه کوچی، عضو شورای ولایتی هلمند امروز دوشنبه( ۱۱سرطان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که دلیل اصلی بی سرنوشتی ولسوالی ناوه میش تبعیض قومی می باشد، زیرا مردم ولایت هلمند نمی خواهند که مردم این ولسوالی از آدرس ولایت هلمند در انتخابات پیش رو اشتراک نمایند.

این عضو شورای ولایتی هلمند خواستار حل مشکل این ولسوالی از سوی مقامات مرکزی شد که هر چه عاجل تر مردم این ولسوالی را از بی سرنوشتی در انتخابات پیش روز بیرون کنند.

در همین حال شماری دیگری از اعضای شورای ولایتی دایکند نیز این ولسوالی را جز ولایت شان محسوب نکرده و می گویند که تنها بخش امنیتی ولسوالی ناوه میش مربوط دایکندی می باشد.

سید ذکریا هاشیمی در این زمینه تاکید می کند که مطابق هدایت ارگان های محل، بخش اداری این ولسوالی مربوط ولایت هلمند می شود.

از سوی هم علی اکبر ناطقی سخنگوی ولایت دایکندی گفت: خواست ما از حکومت این است که اگر شمارش آرای این مردم مربوط هلمند می شود بنابراین باید تمامی تشکیلات این ولسوالی نیز مربوط هلمند شود؛ در غیر آن باید آرای ولسوالی ناوه میش از دایکند حساب شود.

آقای ناطقی همچنان اظهار داشت که اکنون اشتراک مردم ولسوالی ناوه میش در پروسه انتخابات نامعلوم بوده و مشخص نیست که آیا مردم این ولسوالی از آدرس هلمند شرکت می کنند یا از ولایت دایکندی.

این در حالی است که شماری از باشندگان ولایت هلمند در یک اعتراض مدنی، دروازه کمیسیون انتخابات در این ولایت را بسته اند و خواستار مشخص شدن سرنوشت شان شدند.

بی سرنوشتی ولسوالی ناوه میش، نتیجۀ تبعیض قومی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد