حضور-هزاره-ها-در-اکثر-ادارات-به-یک-درصد-هم-نمی‌رسد

برخی از نمایندگان مجلس از حضور کمرنگ هزاره‌ها در حکومت یاد آوری کرده می گویند که در اکثر ادارات حضور این بخشی از مردم به یک درصد هم نمی‌رسد.

به گزارش افغان نیوز: داکتر جعفر مهدوی عضو مجلس نمایندگان، امروز پنجشنبه (14سرطان) در یک گردهمایی مردمی در کابل حوزه بندی انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی را خلاف قانون و تبعیض آمیز خواند.

وی افزود که این اقدام کمیسیون انتخابات و حکومت برخلاف نص صریح قانون اساسی و قانون انتخابات بوده، تبعیض آشکار علیه یک بخش از مردم تلقی می‌شود و عملی شدن آن نیز تنش‌های اجتماعی را برخواهد انگیخت.

آقای مهدوی تصمیم کمیسیون انتخابات در حوزه بندی انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی را بخشی از یک برنامه تبعیض آمیز حکومت علیه قشر مشخص از مردم افغانستان خواند.

مهدوی گفت که حلقه ای در ارگ ریاست جمهوری حضور دارد که هزاره‌ها و شیعیان را در درون حکومت تحمل نمی‌تواند و از این جهت تصمیم‌های تبعیض آمیز را علیه این بخش از مردم روی دست می‌گیرد.

وی به صورت نمونه از حضور کمرنگ هزاره‌ها در ادارات حکومت یاد آوری کرده گفت که در اکثر ادارات حضور این بخشی از مردم به یک درصد هم نمی‌رسد که این مساله نشان‌دهنده تبعیض سیستماتیک حکومت است.

این عضو مجلس تاکید کرد که از تمام ابزارهای مدنی و دموکراتیک برای جلوگیری از تطبیق  تصمیم غیر قانونی کمیسیون انتخابات در حوزه بندی انتخابات پارلمانی در غزنی کار خواهد گرفت.

این درحالی است که در گذشته نیز سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور اعلام کرده بود که قوم گرایی در اداره‌های دولتی نفوذ کرده و گسترش این پدیده وحدت و امنیت ملی افغانستان را با خطر روبرو کرده است.

حضور هزاره ها در اکثر ادارات به یک درصد هم نمی‌رسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد