بیش-از-یک-میلیون-مهاجر-افغان-از-ایران-و-پاکستان-اخراج-شدند

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید که بیش از یک میلیون مهاجر افغان از ایران و پاکستان در سال جاری میلادی اخراج و یا به گونه‌ای داوطلبانه به کشور باز گشته‌اند.

به گزاش افغان نیوز؛ این سازمان بین‌المللی مهاجران بازگشته از این دو کشور را« بدون سند، با بدهی و بدون حمایت جامعه» توصیف کرده و گفته که آنان به حمایت‌های فوری نیاز دارند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت افزوده‌است که تیم‌های حفاظتی این سازمان در یک زمان چالش برانگیز به آنان کمک می‌کنند.

براساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، از زمان تسلط طالبان بر افغانستان نزدیک به نیم میلیون نفر که از افغانستان به صورت غیرقانونی وارد ایران شده بودند، به کشور برگشته‌اند.

از این میان ۳۶۰ هزار نفر اخراج و ۱۲۶ هزار نفر دیگر به صورت داوطلبانه به کشور برگشته‌اند. این افراد نیز به گفته مقامات سازمان ملل متحد از ترس اخراج به کشور خود بازگشته‌اند.

به تازگی وال استریت ژورنال نیز گزارش داده است که ایران اخراج افغان‌هایی را که از «طالبان و فقر» فرار کرده‌اند، افزایش داده است.

یک مقام سازمان ملل به وال استریت ژورنال گفته است که مقامات ایرانی به ساد‌گی مردم را اخراج می‌کنند و درصدی آن پس از تسلط طالبان به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است.

بربنیاد این گزارش، روزانه بین دو هزار و ۵۰۰ تن تا چهار هزار تن توسط مقامات ایرانی اخراج و به شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز انتقال داده می‌شوند.

این در حالی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان شماری زیادی از شهروندان کشور به ایران و پاکستان به گونه غیر قانونی مهاجرت کرده اند.

بیش از یک میلیون مهاجر افغان از ایران و پاکستان اخراج شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد