بیشتر-قربانیان-زمین‌لرزه-هرات-زنان-و-کودکان-هستند

سازمان صحی جهان گفته است که بیشتر جان‌باختگان و زخمیان زمین‌لرزه هرات، زنان و کودکان هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ دکتر علا ابوزید، نماینده‌ سازمان صحی جهان در سفری به هرات گفته است:  زمین‌لرزه زمانی رخ داده است که مردان بیرون از خانه بوده و بنابر این بیشتر جان‌باختگان و زخمیان را زنان و دکودکان که در خانه بودند، تشکیل می‌دهد.

رویترز به نقل از ابوزید گزارش داده که دو سوم از کسانی که جراحات شدیدی برداشته و در شفاخانه بستری‌اند، کودکان و زنان هستند

اوهشدار داده است که تامین مالی عملیات‌ بشردوستانه همچنان حیاتی است، در حالی که توجه جهان و بودجه از افغانستان دور می‌شود.

ابوزید با بیان این که دیدن شماری کودکان بستری در شفاخانه در شرایط بحرانی «ویرانگر» است، گفته است: «کودک ۳ تا ۴ ماهه‌ای را دیدهام که بر اثر زلزله به سرش ضربه وارد شده است».

نماینده‌ سازمان صحی جهان گفته که خبرها به آنچه در دو روز گذشته در خاورمیانه می‌گذرد منحرف شده و توجه بسیار کمی به بحران موجود در افغانستان صورت گرفته است.

زمین‌لرزه‌ی ۶.۳ ریشتری روز شنبه، ولسوالی زنده‌جان و شماری دیگر از ولسوالی‌های هرات تکان داد که این زمین‌لرزه با پس‌لرزه‌های متعدد به همراه بود.

روز گذشته نیز زمین‌لرزه‌ای به قدرت 4.6 ریشتر شمال ولایت هرات را تکان داد.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی روز گذشته شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه هرات را نزدیک به چهار هزار نفر اعلام کرد.

با این حال، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل، پنج میلیون دالر کمک برای رسیدگی قربانیان زمین‌لرزه هرات درخواست کرده است اما؛ حمایت مادی فوری از چند کشور محدود صورت گرفته است.

بیشتر قربانیان زمین‌لرزه هرات زنان و کودکان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد