گفتگوی-متقی-و-عبداللهیان-در-باره-کمک-به-زلزله‌زدگان-هرات

وزارت امور خارجه ا.ا از گفتگوی تفلنی امیرخان متقی، سرپرست این وزارت و امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه ا.ا امروز (دوشنبه، 17 میزان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که وزیر خارجه ایران در این گفتگوی تلفنی با قربانیان زمین‌لرزه هرات ابراز غم‌شریکی کرده است.

طبق خبرنامه، آقای عبداللهیان از کمک‌های بشردوستانه ایران به قربانیان زمین‌لرزه هرات خبر داده و تاکید کرده است کشورش آماده هرنوع همکاری در این زمینه است.

 در خبرنامه وزارت خارجه آمده است که آقای متقی از تعهد ایران برای کمک به زلزله‌زدگان هرات ابراز قدردانی کرده و بر تقویت راوبط سیاسی، اقتصادی و همکاری‌های دوجانبه میان افغانستان و ایران تاکید کرده است.

وزارت خارجه ایران نیز گفته است که حسین امیرعبداللهیان با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ ا.ا درباره‌ کمک به آسیب‌دیدگان زلزله هرات و تحولات فلسطین گفتگو کرده است.

وزارت خارجه‌ی ایران شب گذشته (یک‌شنبه، ۱۶ میزان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که عبداللهیان مراتب همدردی مردم و دولت ایران را در ارتباط با زلزله هرات ابراز کرده و گفته است که تیم‌های نجات، امداد و کمک‌های ضروری ایران وارد افغانستان شده و به مناطق زلزله‌زده رفته‌اند.

در خبرنامه وزارت خارجه‌ ایران آمده است که عبداللهیان و متقی درباره‌ تحولات غزه نیز رایزنی کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه، وزیر خارجه‌ ایران بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی برای آنچه که دفاع از مردم فلسطین و مسجد الاقصی خوانده، تاکید کرده است.

در خبرنامه وزارت خارجه‌ ایران آمده است که سرپرست وزارت خارجه‌ ا.ا اظهارات عبداللهیان را تایید کرده و گفته است که حکومت سرپرست تحولات غزه را از نزدیک دنبال می‌کند و در این ارتباط یک اعلامیه «پرمحتوا و محکم در حمایت از مردم فلسطین صادر کرده است».

این در حالی است که زمین‌لرزه‌‌ای با قدرت ۶.۳ درجه ریشتر و در عمق ۱۴ کیلومتری زمین حوالی ساعت ۱۱:۰۰ قبل از ظهر روز شنبه ولسوالی زنده‌جان و شماری دیگر از ولسوالی‌های هرات را تکان داد. این زمین‌لرزه با چندین پس‌لرزه دیگر به همراه بود که باعث افزایش تلفات و خسارات شد.

بر اساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی، شمار جان‌باختگان این زمین‌لرزه به دوهزار و 500  نفر رسیده است. این وزارت اعلام کرده که بیش از هزار و ۳۲۹ خانه در این زمین‌لرزه تخریب شده است.

 

گفتگوی متقی و عبداللهیان در باره کمک به زلزله‌زدگان هرات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد