تا-پایان-امسال-مخالفان-مسلح-را-مجبور-به-صلح-خواهم-کرد

سرپرست وزارت دفاع به مردم وعده می دهد که تا پایان سال روان نیروهای امنیتی تمامی مخالفان مسلح را به صلح با حکومت افغانستان مجبور خواهد ساخت.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع ملی امروز سه شنبه (13 سرطان) در کنفرانس خبری به رسانه ها اعلام کرد که همین اکنون نیروهای امنیتی در 21 ولایت کشور با گروه‌های مخالف مسلح درگیر اند؛ اما و تا آنان را حاضر به صلح نمایند.

جنرال بهرامی تصریح کرد دشمن به اهداف شوم و استراتیژیک خود نخواهد رسید و طبق تعهدی که در نشست بروکسل به افغانستان شده است راه حل جنگ درافغانستان تنها آمدن صلح است که این پروسۀ نتیجه خواهد داد.

سرپرست وزارت دفاع یادآور می شود که همین اکنون جنگ در 21 ولایت کشور جریان دارد؛ اما در 8 ولایت جنگ شدید دارد.

او همچنان خاطر نشان می سازد که در مدت 3 ماه گذشته، نیروهای امنیتی و دفاعی اهداف استراتیژیک مخالفان مسلح را ناکام ساخته است.

جنرال بهرامی گفت کندز، تخار و بدخشان سه ولایتی بودند که دشمن همیشه در صدد سقوط آنها بوده است و اما این تصرفات کوتاه مدت بوده و دوباره پس گرفته شده است.

آقای بهرامی اظهار داشت که کشورهای عضو ناتو در نشست بروکسل، متعهد به تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی گردیدند.

سرپرست وزارت دفاع  اضافه کرد ۱۵ کشور عضو ناتو تعهد کرده  که شمار نیروهای شان را در افغانستان جهت آموزش‌ و مشوره‌ دهی به نیروهای امنیتی، افزایش دهند.

جنرال بهرامی، گفت "نتایج کنفرانس بروکسل در مجموع نشاندهندۀ تعهدات درازمدت و دوامدار جامعۀ جهانی برای دولت و مردم افغانستان می‌باشد، آنان می‎‌دانند که مردم افغانستان در خط مقدم نبرد و مبارزه علیه تروریزم قرار دارند و متقبل قربانیان زیاد شده اند. به همین دلیل جامعه جهانی با تائید کشورهای عضو ناتو متعهد به حمایت دوامدار سیاسی و نظامی دولت افغانستان شدند".

تجهیز و تقویۀ نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نیز شامل این پلان چهارساله است و بربنیاد این پلان تا چهارسال آینده ساحات امن در افغانستان گسترش خواهد یافت.

به گفتۀ جنرال بهرامی، برای نخستین بار وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو، پلان امنیتی چهارسالۀ افغانستان را مورد تائید قرار دادند.

تا پایان امسال مخالفان مسلح را مجبور به صلح خواهم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد