تابوت-فرمانده-پولیس-پکتیا-بر-دوش-رئیس-جمهور-غنی

مراسم تشییع جنازه فرمانده پولیس پکتیا تحت تدابیر شدید امنیتی در مسجد عیدگاه در مرکز کابل برگزار شده و در عکس‌هایی که سخنگوی ریاست جمهوری از این مراسم منتشر کرده، آقای غنی هم دیده می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: ژنرال توریالی عبدیانی و ۴۱ نفر دیگر روز سه‌شنبه (۲۵ مزان/مهر) در جریان حمله هفت مهاجم انتحاری وابسته به گروه طالبان به مقر فرماندهی پلیس ولایت پکتیا جان خود را از دست دادند.

مراسم تشییع جنازه فرمانده پلیس ولایت پکتیا با حضور رئیس جمهوری افغانستان و سایر مقام‌های ارشد دولتی در کابل در حال برگزاری است.

مراسم تشییع جنازه ژنرال عبدیانی تحت تدابیر شدید امنیتی در مسجد عیدگاه در مرکز کابل برگزار شده و در عکس‌هایی که سخنگوی ریاست جمهوری از این مراسم منتشر کرده، آقای غنی هم دیده می‌شود.

شماری از خیابان‌های مرکز پایتخت به دلیل برگزاری این مراسم و حضور مقام‌های دولتی در آن مسدود شده و حضور نیروهای امنیتی افزایش یافته است.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی روز سه‌شنبه به دنبال حمله مهاجمان انتحاری به مرکز فرماندهی پلیس پکتیا، به مرکز این ولایت سفر کرد.

ویس‌احمد برمک، سرپرست وزارت داخله/کشور با صدور پیامی گفته است که هم‌قطاران ژنرال عبدیانی زنده هستند و آنها "به‌زودترین فرصت انتقام" قربانیان حمله روز سه‌شنبه را از "تروریست‌های بزدل" خواهند گرفت.

براساس اطلاعات وزارت داخله/کشور، ۲۰ نفر از کشته شدگان و ۴۸ نفر از ۱۱۰ زخمی این حمله غیرنظامی بوده‌اند، اما گروه طالبان شمار تلفات این رویداد را بسیار بیشتر از این اعلام کرده است.

وزارت داخله شمار مهاجمان را هفت نفر و گروه طالبان آنها را هشت نفر اعلام کرده‌اند. مهاجمان در این حمله از خودروهای استفاده کردند و لباس‌هایی مشابه به لباس پلیس به تن داشتند. گروه طالبان گفته ابتدا یکی از مهاجمان که راننده خودرو فورد رنجر بود آن را در ورودی مقر فرماندهی پلیس پکتیا منفجر کرد تا با کشتن نگهبانان زمینه ورود چند مهاجم مسلح را فراهم کند. مهاجم بعدی خودرو هاموی خود را در نزدیک ساختمان فرماندهی منفجر کرد تا مهاجمان بعدی وارد این محل شوند.

گروه طالبان گفته است که این حمله حامل دو پیام به آمریکا و دولت افغانستان بود برای این که آنها بدانند که این گروه می‌تواند در روز روشن به مقر فرماندهی پلیس ولایتی حمله کند و با اعلام استراتژی جدید آمریکا شکست نخواهد خورد.

تابوت فرمانده پولیس پکتیا بر دوش رئیس جمهور غنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد