تاکید-روسیه-بر-تسلیم-شدن-نیروهای-اوکراینی-در-ماریوپل

روسیه خطاب به نیروهای اوکراینی که در ماریوپل می‌جنگند اعلام کرده که تنها ساعاتی فرصت دارند تا برای نجات جان خود اسلحه‌ها را کنار گذاشته و تسلیم شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ براساس زمان‌بندی اعلام شده از ساعت ۶ بامداد به وقت مسکو و تا چند ساعت پس از آن، نیروهای روسی به سربازان اوکراینی که در کارخانه فولاد آزوفستال هستند، اجازه خواهند داد تا تسلیم نیروهای روسیه شوند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که با افرادی که این کار را انجام دهند، مطابق با کنوانسیون ژنو درخصوص اسیران جنگی رفتار خواهد شد.

در این بیانیه که ساعاتی پیش منتشر شد، آمده است که نیروهای روسی هر ۳۰ دقیقه یکبار جزئیات و نحوه تسلیم شدن را برای نیروهای اوکراینی محاصره شده پخش می کنند.

وزارت دفاع روسیه مدعی است کنترل ماریوپل را، به جز محوطه صنعتی کارخانه فولاد آزوفستال، در اختیار گرفته است و نیروهای اوکراینی حاضر در این منطقه باید مقاومت را کنار بگذارند.

شهر ماریوپل از اهداف اصلی ارتش روسیه در جنگ با اوکراین به شمار می‌رود. تصرف این بندر استراتژیک ارتباط اوکراین با دریای سیاه را عملا قطع می‌کند. ماریوپل بیش از یک ماه است که در محاصره کامل نیروهای روسیه قرار دارد.

در صورت تصرف ماریوپل به دست روسیه، این نخستین شهر بزرگی خواهد بود که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فبروری به دست نیروهای این کشور افتاده است.

این در حالی است که روز گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، به روسیه هشدار داده بود در صورت پاکسازی کامل نیروهای اوکراینی در بندر ماریوپل، مذاکرات صلح با مسکو را متوقف خواهد کرد.

تاکید روسیه بر تسلیم شدن نیروهای اوکراینی در ماریوپل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد