واشنگتن-و-اسلام‌آباد-برای-افغانستان-باثبات-همکاری-می‌کنند

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است که ایالات متحده با پاکستان برای ایجاد یک افغانستان با ثبات که به حقوق همه مردم در آن احترام گذاشته شود، کار می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ندا پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است که واشنگتن با اسلام آباد همکاری می‌کند تا افغانستان با ثبات‌تر، با امنیت و موفق‌تر ایجاد شود.

پرایس گفته است که دو کشور تلاش می‌کنند تا به حقوق اساسی مردم در افغانستان از جمله حقوق اقلیت‌ها، زنان و دختران احترام گذاشته شود.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، به پرسش درباره حملات هوایی پاکستان بر افغانستان پاسخ نداد.

پرایس در مورد حملات هوایی اخیر پاکستان بر قلمرو افغانستان گفت: «ما از گزارش‌های حملات هوایی پاکستان بر افغانستان مطلع هستیم اما؛ شما را برای اظهار نظر به دولت پاکستان ارجاع می‌دهیم».

سخنگوی وزارت خارجه امریکا افزوده است: «ما پاکستان را به عنوان یک ذینفع مهم، یک شریک مهم می‌بینیم و با آن در ایجاد افغانستان باثبات همکاری می‌کنیم».

پرایس با تاکید بر روابط ایالات متحده با پاکستان گفته که روابط دو کشور طی نزدیک به ۷۵ سال گذشته «حیاتی» بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است: ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با دولت جدید پاکستان در زمینه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

این در حالی است که عمران خان، نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان امریکا را به مداخله در امور داخلی کشورش متهم کرده است. اما؛ شهباز شریف، پس از انتخاب شدنش به حیث نخست وزیر جدید پاکستان بر روابط نزدیک با امریکا تاکید کرد .

واشنگتن و اسلام‌آباد برای افغانستان باثبات همکاری می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد