تاکید-سازمان-ملل-بر-افزایش-کمک-به-زلزلزه‌زگان-هرات

کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید که افزایش کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان در هرات ضروری است.

به گزارش افغان نیوز؛ فلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل  در امور پناهندگان بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ میزان) با نشر پیامی در ایکس نوشته است: «در یک وضعیت بسیار شکننده، به ‌ویژه برای زنان، در چند روز اخیر افغانستان را دو زمین‌لرزه‌ قوی لرزانده است و باعث ویرانی و مرگ هزاران نفر شده است».

گراندی با خانواده‌ قربانیان زمین‌لرزه‌های چند روز اخیر هرات ابراز همدردی کرده و بر افزایش کمک‌های بشردوستانه به آنان تاکید کرده است.

این در حالی است که زمین‌لرزه‌ با قدرت ۶.۳ درجه‌ ریشتر روز شنبه اوایل هفته جاری ولسوالی زنده‌جان و شماری دیگر از ولسوالی‌های هرات را لرزاند. این زمین‌لرزه با پس‌لرزه‌های متعدد به همراه بود که باعث افزایش خسارات جانی و مالی شده است.

داکتران بدون مرز گزارش کرده که در زمین‌لرزه‌ روز شنبه هرات تا اکنون دو هزار و ۴۵۰ نفر کشته و دو هزار و ۴۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

بامداد روز گذشته نیز سه زمین‌لرزه‌های پی‌هم هرات و شماری دیگر از ولایت‌های غرب افغانستان را تکان داد. نخستین زمین‌لرزه با قدرت ۶.۳ درجه‌ ریشتر، حوالی ساعت ۵:۱۱ بامداد روز گذشته در عمیق 9 کیلومتری زمین رخ داده است.

طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری امریکا، دومین زمین‌لرزه با قدرت 5 درجه‌ ریشتر ساعت ۵:۲۲ بامداد و سومین زمین‌لرزه نیز با قدرت ۴.۱ درجه‌ ریشتر حوالی ساعت ۵:۴۳ بامداد روز گذشته رخ داده است.

طبق گزارش‌ها، در زلزله‌ها دست کم دو تن کشته و 17 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

تاکید سازمان ملل بر افزایش کمک به زلزلزه‌زگان هرات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد