مسوولان-مرکز-تبیان-خواستار-تسریع-کمک‌‌ها-شدند

مسوولان مرکز فرهنگی-اجتماعی تبیان در برنامه‌ای به مناسبت سال‌‎روز حمله‌ امریکا و هم‌پیمانانش در افغانستان از حکومت سرپرست خواست که در روند توزیع کمک‌های بشردوستانه به مردم هرات سرعت ببخشد.

به گزارش افغان نیوز؛ سید عیسی حسینی مزاری، مسوول مرکز فرهنگی-اجتماعی تبیان در برنامه‌ای به مناسبت سال‌روز حمله‌ امریکا و هم‌پیمانانش در افغانستان گفت که مردم هرات در بدترین شرایط قرار دارند و حکومت سرپرست تاهنوز اقدام جدی برای کمک رسانی به مردم هرات انجام نداده است.

حسینی مزاری افزود که دولت باید زمینه کمک‌های مردمی را به شهروندان هرات فراهم بسازد و دولت باید از طریق اطلاع رسانی، مردم را از جریان کمک‌‌ها به زلزه‌زدگان هرات آگاه سازد.

او از حکومت سرپرست و مردم افغانستان خواست که در قسمت کمکرسانی به شهروندان هرات توجه جدی نماید چون؛ شهروندان هرات در بدترین شرایط قرار دارند.

یارمحمد رحمتی، مسوول دفتر مرکزی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در این برنامه بر یک‌پارچگی میان اقوام و سهم‌گیری تمام اقوام در تصمیم‌گیری‌های اجتماعی تاکید کرده و می‌گوید که امریکا به بهانه‌ی مبارزه با تروریزم و بهبود اوضاع اقتصادی افغانستان به این کشور حمله‌ی نظامی انجام داد اما؛ در بیش از ۲۰ سال حضورش در افغانستان آسیب‌های جدی را به مردم رسانده است.

هفتم اکتبر برابر است با سالروز حمله نظامی امریکا و متحدانش به افغانستان. امریکا و متحدانش در روز ۷ اکتبر ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با ترورسیم و ایجاد امنیت و ثبات، به افغانستان حمله کردند و بعد از ۲۰ سال حضورنظامی و جنگ، تابستان ۲۰۲۱ افغانستان را ترک کردند.

مسوولان مرکز فرهنگی-اجتماعی تبیان در حالی خواستار افزایش کمک به زلزله زدگان هرات شده که روز شنبه هفته‌ای گذشته زمین‌لرزه‌‌ای با قدرت ۶.۳ درجه‌ ریشتر ولسوالی زنده‌جان و شماری دیگر از ولسوالی‌های هرات را لرزاند. این زمین‌لرزه با پس‌لرزه‌های متعدد به همراه بود که باعث افزایش خسارات جانی و مالی شده است.

داکتران بدون مرز گزارش کرده که در زمین‌لرزه‌ روز شنبه هرات تا اکنون دو هزار و ۴۵۰ نفر کشته و دو هزار و ۴۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی ا.ا می‌گوید نیز در مورد کمک به زلزله‌زدگان هرات گفته است که تاکنون کمک‌های نقدی، مواد خوراکی، ادویه، البسه و دیگر لوازم هلال احمر عربستان سعودی، قطر، ایران و صلیب سرخ کشورهای چین، دنمارک و ناروی، اداره صلیب سرخ بین‌المللی و فدراسیون بین‌المللی برای دست‌گیری زلزله‌زده‌گان به هرات رسیده است.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

مسوولان مرکز تبیان خواستار تسریع کمک‌‌ها شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد