تجهیز-مکاتب-افغانستان-با-لابراتوارهای-کمپیوتر

رییس جمهور غنی می گوید؛ برای تجهیز مکاتب افغانستان با لابراتوارهای کمپیوتر و اتصال آنها به شبکه انترنت، پلان منظمی طرح نموده که در حال تطبیق می باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز دو شنبه(5، حمل) در مراسم آغاز سال تعلیمی ۱۳۹۸ گفت؛ وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در همکاری با ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی(اترا) برای تجهیز مکاتب افغانستان با لابراتوارهای کمپیوتر و اتصال آنها به شبکه انترنت، پلان منظمی طرح نموده که در حال تطبیق می باشد.

وی افزود؛ این پلان در سه مرحله ترتیب گردیده که مرحله اولی آن در سال 1397 عملی شد و مراحل دوم و سوم آن طی سال جاری تطبیق می شوند.

در مرحله اول به تعداد ۱۱۵ باب مکتب در ۹ ولایت کشور به شبکه فایبر نوری وصل گردید که از جمله ۳۱ مکتب با لابراتوارهای کمپیوتر تجهیز و بندویت انترنت برای شان تهیه شده است.

آقای غنی می گوید؛ در دو مرحله دیگر که قرار است امسال اجرا شود، به تعداد ۱۲۹۰ باب مکتب به شبکه فایبر نوری وصل می‌گردد که در نتیجه، زمینه برای ایجاد لابراتوار های کمپیوتر نیز مساعد خواهد شد.

رییس جمهور غنی با ابراز خرسندی گفت: در بخش معارف پیشرفت مهم دیگر این است که در سال جاری، کتاب‌های درسی به گونۀ مکمل به دسترس متعلمین مکاتب قرار داده می شود. ده و نیم میلیون جلد کتاب مکتب چاپ شده است و۳۷ میلیون کتاب دیگر در جریان پروسه تدارکاتی قرار دارد که عنقریب این پروسه تکمیل و چاپ آن آغاز خواهد شد.

تجهیز مکاتب افغانستان با لابراتوارهای کمپیوتر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد