۱۱هزار-تن-به-تازگی-در-بست‌های-معلمی-تعیین-شدند

رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی اعلام نموده که نزدیک به ۱۱هزار تن به تازگی در بست‌های معلمی تعیین بست شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: نادر نادری، رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی امروز سه شنبه (۱۳حمل) طی یک نشست خبری در کابل گفت که در سال گذشته‌ی خورشیدی برای ۳۰ هزار و ۴۹۹ بست خالی خدمات ملکی کارمند استخدام شد که این یک رقم استثنایی در تاریخ خدمات ملکی کشور است.

رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افزود که نزدیک به ۱۱هزار تن به تازگی در بست‌های معلمی تعیین بست شده‌اند و همین اکنون از طریق تلفون‌های‌شان پیامک دریافت می‌کنند.

به گفته نادری ۵ هزار ۵۰۰ شهروند دیگر در بست‌های پنج و شش تا پایان ماه حمل تعیین بست می‌شوند.

آقای نادری با بیان اینکه اولین بار است که بست‌های مستوفیت‌‌ها از طریق رقابت آزاد استخدام می‌شود، گفت که وزارت خارجه به اصلاحات متعهد شده و امیدواریم پروسۀ اصلاحات در این وزارت تسریع یابد.

وی تاکید کرد که کمیسیون تا شش ماه آینده در هشت زون کشور مراکز امتحان کامپیوتری را ایجاد می‌کند که با ایجاد این مراکز، شفافیت کامل در پروسۀ استخدام به وجود می‌آید.

رئیس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی اضافه کرد که برای ارج‌گزاری به فداکاری‌های قوای مسلح برای هر منصوب که  به خاطر جراحت ترک وظیفۀ نظامی می‌کند، در صورت داشتن لیسانس و اشتراک در رقابت بست خدمات ملکی، یک سال تجربۀ کاری و پنج نمره امتیازی در نظر گرفته می‌شود.

۱۱هزار تن به تازگی در بست‌های معلمی تعیین شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد