تحریم‌های-اقتصادی-علیه-افغانستان-پایان-یابد

وزیر خارجه چین در نشست گروه ۲۰ گفته است که تحریم‌های اقتصادی علیه افغانستان باید هرچه زودتر برادشته شود.

به گزارش افغان نیوز؛ وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در نشست گروه 20 گفته است که با توجه به وضعیت مردم افغانستان باید تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور پایان یابد.

وزیر خاره چین در مورد ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان گفته که این دارایی‌های مردم افغانستان است و باید متعلق به مردم این کشور باشد. وانگ یی تاکید کرده که این دارایی‌ها باید توسط مردم افغانستان استفاده شود و از آن نباید برای چانه‌زنی سیاسی کار گرفته شود.

بااین حال، با تسلط طالبان بر کابل به تاریخ 24 اسد، امریکا ذخایر بانک مرکزی افغانستان را به ارزش ۹.۴ میلیارد دالر مسدود کرده است. این کشور گفته است که طالبان نباید به این ذخایر دسترسی پیدا کنند.

جامعه جهانی همچنان پاکستان گفته‌ است که برای به رسمیت شناختن طالبان عجله‌ای ندارد و تا کنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است.

اجلاس گروه ۲۰ متشکل از اقتصادهای بزرگ جهان - ۱۹ کشور به علاوه اتحادیه اروپا - برای اولین بار به میزبانی یک کشور عربی - عربستان سعودی - برگزار می‌شود.

هر ساله نشستی با حضور رهبران بیست کشوری که بزرگترین و سریعترین اقتصاد در حال رشد دنیا را دارند تشکیل می‌شود که به اختصار گروه ۲۰ گفته می‌شود. اعضا گروه ۲۰ در مجموع ۸۵ درصد تولید ناخالص داخلی دنیا و دو سوم جمعیت دنیا را در بر می‌گیرند.

تحریم‌های اقتصادی علیه افغانستان پایان یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد