دولت-بریتانیا-یک-میلیون-دالر-به-مردم‌اش-غرامت-می‌پردازد

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده که برای ۲۸۹ کشته و ۲۴۰ زخمی غیرنظامی که توسط نظامیان آن کشور در افغانستان آسیب دیده‌‌اند، حدود یک میلیون دالر غرامت می‌پردازد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دفاع آن کشور گزارش داده است که دولت بریتانیا برای کشته‌شده‌گان میانگین دو هزار و ۳۸۰ پوند و برای زخمیان نیز میانگین یک هزار و ۶۵۴ دالر در نظر گرفته است.

هرچند براساس اسناد این وزارت، در میان کشته‌شده‌گان، ۱۶ کودک حضور دارد، اما گفته شده است که با توجه به میانگین سنی افغانستان، رقم واقعی آن به ۸۶ نفر برسد.

شمار بزرگ‌سالان نیز در این بررسی‌ها ۲۰۳ نفر گزارش شده، که ۴۳ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهد.

کم‌سن‌ترین قربانی تحرکات ارتش بریتانیا در افغانستان یک کودک سه ساله بود که در پی شوک ناشی از انفجار هنگام عملیات پاک‌سازی ماین جاسازی شده، جان باخت.

به این ترتیب، بریتانیا برای غیرنظامیانی که توسط سربازان آن کشور کشته‌ شده‌اند، ۶۸۸ هزار پوند و برای زخمیان نیز ۳۹۷ هزار پوند می‌پردازد.

این بررسی‌ها توسط یک نهاد خیریه اقدام علیه خشونت نظامی «Action on Violence Military» انجام شده که ۱۸۹ مورد از رویدادهای بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ را نیز شامل است.

این در حالی است که در سال ۲۰۰۸ میلادی، بریتانیا پس از تأیید شدن مرگ‌ومیر و خسارت مالی در ولایت هلمند، برای یک خانواده فقط ۱۰۴ پوند پرداخت کرده بود.

دولت بریتانیا یک میلیون دالر به مردم‌اش غرامت می‌پردازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد