تخلیه-نظامیان-اوکراینی-از-کارخانه‌-آزوفستال؛-ماریوپل-سقوط-کرد

ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرده است که ۲۶۴ سرباز از کارخانه آزوفستال در ماریوپل که در محاصره روسیه بود، تخلیه شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ ستاد کل ارتش اوکراین با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده که پادگان ماریوپول ماموریت رزمی تعیین شده خود را به پایان رسانده و فرماندهی عالی نظامی به فرماندهان واحدهای نظامی کارخانه متالورژی آزوفستال دستور داده تا جان پرسنل را نجات دهند.

در این بیانیه تصریح شد که عملیات نجات سربازان در این کارخانه که توسط سربازان روسی محاصره شده بود، همچنان ادامه دارد.

تخلیه 53 سرباز به شدت مجروح انجام و آنها به شفاخانه در شهر نووازوفسک منتقل شدند. 211 سرباز دیگر به اولنفکا منتقل شدند تا از طریق روش مبادله به منطقه تحت کنترل ارتش اوکراین اعزام شوند.

ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین نیز در سخنانی برای مردم کشورش در مورد اخراج سربازان از آزوفستال گفته که روز سختی برای محافظت از کشور و مردمانمان بود.

روسیه پیش‌تر گفته‌بود که توافقی برای تخلیه سربازان مجروح به دست آمده‌است.

رسانه‌های دولتی روسیه تصاویری منتشر کرده‌اند که در آن سربازان مجروح اوکراینی در حال ترک مجتمع فولاد آزوفستال هستند.

خبرگزاری رویترز نیز تایید کرد که نزدیک به ۱۲ بس حامل جنگجویان اوکراینی که در زیرزمین کارخانه آزوفستال محاصره شده‌بودند، عصر دوشنبه در حال خروج از سایت صنعتی بزرگ در شهر بندری جنوبی دیده شده اند.

جنگ روسیه و اوکراین با خروج جنگجویان آزوف از کارخانه فولاد ماریوپل وارد مرحله جدیدی شده است.

گفته می‌‌شود با طرح ارتش اوکراین آخرین نظامیان اوکراینی از کارخانه‌ آزوف‌ستال خارج شده‌اند و اوکراین کنترل این مکان استراتژیک را به روس‌ها واگذار کرده است.

بدین‌ترتیب طولانی‌مدت ترین مقاومت اوکراینی‌ها در برابر حمله ارتش روسیه در هشتاد و سومین روز جنگ شکست و بسیاری از سربازان مجروح اوکراینی به شهری در مجاورت بندر ماریوپل که تحت کنترل روسیه است، منتقل شدند.

تخلیه نظامیان اوکراینی از کارخانه‌ آزوفستال؛ ماریوپل سقوط کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد