لاوروف-برای-اشتراک-در-نشست-گروه-به-اندونیزی-رفت

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای شرکت در نشست وزیران خارجۀ گروه ۲۰ به جزیره بالی اندونزی رفت.

به گزارش افغان نیوز؛ لاوروف درحالی در این نشست اشتراک می‌کند که مسکو متهم به مسدود کردن راه صادرات گاز طبیعی و انتقال غلات تولید شده اوکراین به بازارهای بین‌المللی است.

طبق گزارش‌ها در این نشست دو روزه درباره بحران انرژی و امنیت غذایی گفتگو می‌شود.

نشست وزیران خارجه 20کشور جهان روز جمعه ادامه دارد و از هم اکنون انتشار دیدگاه‌ها علیه روسیه آغاز شده است.

آنالنا بئربوک، وزیر خارجه آلمان پیش از ورود به بالی اعلام کرد نباید به روسیه اجازه داد که از این نشست به عنوان یک پلتفرمی برای دفاع از حملاتش به اوکراین استفاده کند.

او گفت:« به نفع همه ما است که اطمینان حاصل کنیم قوانین بین‌المللی رعایت می‌شود و همه به آن پایبند هستند».

در این نشست، اولین دیدار رو در روی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با برخی از بزرگترین منتقدان این کشور از زمان جنگ اوکراین رقم خواهد خورد.

رسانه‌های روسی پیش از این اعلام کرده‌اند که لاوروف قصد دارد در حاشیۀ این نشست با برخی از همتایان خود از کشورهای غربی دیدار کند، با این وجود گزارش‌ها حاکی از آن است که مقاماتی همچون وزیران خارجه آلمان و ایالات متحده دیدار با او را منتفی دانسته‌اند.

نشست گروه ۲۰ (متشکل از وزیران اقتصاد و دارایی همچنین مسئولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد برتر دنیا) در کنار کشورهای غربی که حمله روسیه به اوکراین را محکوم و تحریم‌های سنگینی علیه مسکو وضع کرده‌اند، کشورهایی همچون چین و هند و اندونزی و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند که ترجیح داده‌اند در قبال این تحول مهم سکوت کنند یا موضع منفعلانه‌ای در پیش بگیرند.

موضوعات اقتصادی جهان محور گفتگوی این گروه است.

برخی مقامات اروپایی و آمریکایی اعلام کرده‌اند که نشست ماه جون را «به شیوۀ معمول برگزار نخواهند کرد».

سخنگوی وزرات خارجه آلمان اعلام کرد که قرار است در جریان این نشست، وزیران خارجه «گروه ۷» موضع مشترکی در قبال لاوروف اتخاذ کنند.

طبق معلومات، پیش از این در جریان نشست مجازی وزیران مالی گروه ۲۰ که در ماه اپریل برگزار شد، مقامات بریتانیا، کانادا و ایالات متحده در اعتراض به حضور نمایندۀ روسیه(آنتوان سیلوانوف وزیر دارایی)، این نشست را ترک کرده بودند.

پیش از این نیز زمزمه‌هایی درباره تحریم این نشست‌ از سوی مقامات غربی مطرح شده بود، اما به گفتۀ تحلیلگران آنها درنهایت به این نتیجه رسیدند که غیبتشان نتیجه معکوس خواهد داشت و تنها باعث می‌شود که عرصه در رویدادهای بین‌المللی به روسیه واگذار شود.

لاوروف برای اشتراک در نشست گروه20 به اندونیزی رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد