ترامپ-مسکو-هشدارهای-جو-بایدن-را-جدی-نمی‌گیرد

رییس جمهور پیشین امریکا در مورد هشدار جوبایدن در باره حمله نظامی روسیه به اوکراین گفته است که پس از« تسلمی رقت‌انگیز» امریکا در افغانستان، مسکو هشدارهای واشنگتن را جدی نمی‌گیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ دیلی میل، گزارش داده است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز گذشته(سه‌شنبه، 16 قوس) از طریق ویدیو کنفرانس در مورد بسیج نیروهای روسی در نزدیکی مرز اوکراین بحث کرده‌اند.

به گزارش این روزنامه جو بایدن در این کنفرانس به پوتین گفته است که هرگونه حمله به اوکراین پیامدهای جدی و بهای سنگینی خواهد داشت که شامل تحریم‌های شدید نیز می‌شود.

اما؛ دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا این موضع بایدن را به سخره گرفته و به خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اشاره کرده و گفته است: «پوتین به تسلیم رقت‌انگیز ما در افغانستان و بر جا گذاشتن سربازان کشته‌شده، شهروندان امریکایی و تجهیزات نظامی به ارزش ۸۵ میلیارد دالر نگاه می‌کند، سپس به بایدن نگاه می‌کند و هیچ نگرانی در او شکل نمی‌گیرد».

دونالد ترامپ پس از سقوط افغانستان به دست طالبان و خروج نیروهای امریکایی از این کشور، دولت بایدن را به دلیل خروج پرهرج‌و‌مرج از افغانستان بارها مورد انتقادها قرار داده‌است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا در زمان قدرت خود متهم به ارتباط ویژه با پوتین، رییس جمهور روسیه بود.

منتقدان ترامپ او را متهم می‌کردند که در نتیجه دخالت روسیه در انتخابات به پیروزی رسیده است.

این در حالی است که نیروهای نظامی امریکایی در آخر ماه اگست امسال پس از بیست سال جنگ در افغانستان این کشور را در نتیجه توافقنامه صلح امریکا و طالبان در دوحه، ترک کردند.

ترامپ: مسکو هشدارهای جو بایدن را جدی نمی‌گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد