خروج-امریکا-از-افغانستان؛-ترامپ-مارک-میلی-را-احمق-خواند

رییس جمهور پیشین امریکا، جنرال مارک میلی، رییس ستاد ارتش این کشور را به خاطر خروج ناگهانی و بی‌رویه از افغانستان احمق خطاب کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا در مورد هواپیماهای امریکایی که در زمان خروج به افغانستان رها شده، گفته است؛ آیا نمی‌توانستند با چند صد خلبان پرواز کرده و هواپیماها را به بیرون پرواز دهند؟

ترامپ با تمسخر خطاب به جنرال مارک میلی، رییس ستاد ارتش امریکا گفته است: « هرگز فراموش نمی‌کند که میلی به او گفته است که گذاشتن تجهیزات در افغانستان، ارزانتر از آوردن آن است».

هوگو لارنس، سفیر پیشین امریکا در کابل در یک مصاحبه‌ای اختصاصی با افغانستان انترنیشنال گفته است کشورش با عمل نکردن به تعهدات خود، به مردم افغانستان خیانت کرده است.

به باور او تصمیم دونالد ترامپ و جو بایدن یکی از دلایل اصلی سقوط حکومت پیشین افغانستان بود.

این در حالی است که نظامیان امریکی در اخیر ماه اگست سال جاری میلادی، پس از بیست سال جنگ علیه طالبان افغانستان را ترک کردند.

خروج نظامیان امریکایی از افغانستان با انتقادهای تند نظامیان پیشین و دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا قرار گرفت. آنان گفت که حکومت جو بایدن با خروج ناگهانی از افغانستان وجهه سیاسی امریکا را در جهان تنزیل داده است.

خروج امریکا از افغانستان؛ ترامپ مارک میلی را احمق خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد