ترس-روسیه-از-گروه-های-ترویستی

فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه که در مراسم تحویل تجهیزات نظامی به تاجیکستان سخن می‌گفت بیان داشت که پدیده شوم تروریست تا هنوز یک تهدید جدی برای جهان است.

به گزارش افغان نیوز: الکساندر لاپین، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه تاکید کرده که با شکست داعش در سوریه، نیروهای مسلح روس و تاجیکستان باید برای هر نوع تحولی در آسیای مرکزی آماده باشند.

وی در سخنانی با اشاره به شکست داعش در سوریه و بازگشت سربازان روس گفت که با این حال صحبت کردن در مورد پایان یافتن مبارزه با تروریسم بین المللی هنوز زود است.

این مقام نظامی روس افزود که تروریستانی که در سوریه با شکست مواجه شدند حضور خود در افغانستان را افزایش می‌دهند و این مهم را نمی‌توان دست کم گرفت.

لاپین افزود تاکید کرد:" ما وظیفه مشترکی برای حفاظت از مرزهای خود و تأمین امنیت در منطقه داریم و با اطمینان می‌توان گفت که این کار را انجام خواهیم داد".

گفتنی است که روز سه‌شنبه (28 قوس) در یکی از پایگاه‌های نظامی تاجیکستان با حضور مقامات ذیربط دو  کشور مراسم تحویل تعداد زیادی تسلیحات از جمله تجهیزات ارتباطی و دفاع هوایی، تانک و هلی‌کوپتر روسی به ارتش تاجیکستان به منظور تقویت مرزهای این کشور با افغانستان برگزار شد.

روسیه بارها از حضور داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده و آن را یک تهدید علیه کشورهای آسیانه میانه خوانده است.

 

ترس روسیه از گروه های ترویستی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد