بدون-نقش-روسیه-مشکلات-افغانستان-حل-نمی‌شود

وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته در نشستی در هند گفت که همه طرف‌های دخیل در قضیۀ افغانستان و هم‌سایه‌ها باید بدانند که بدون نقش روسیه مشکلات کنونی افغانستان حل نمی‌شود.

به گزارش افغان نیوز: سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته در نشستی در هند با حمایت از گفت‌گوها با طالبان و پاکستان گفت که به زور نمی‌شود مشکل کنونی افغانستان را حل کرد و باید از راه سیاسی با پاکستان و طالبان گفت‌گو شود.

 وی افزود که همه طرف‌های دخیل در قضیۀ افغانستان و هم‌سایه‌ها باید بدانند که بدون نقش روسیه مشکلات کنونی افغانستان حل نمی‌شود.

او هم‌چنان به نقش مهم پاکستان در این زمینه اشاره کرده و هم‌چنان از موقف پاکستان در برابر استراتیژی امریکا برای افغانستان و آسیای جنوبی حمایت نموده‌است.

آقای لاوروف این را هم گفته‌است که جنگ کنونی در افغانستان به تولید و قاچاق مواد مخدر هم رابطۀ مستقیم دارد.

اظهارات روسیه در حالی مطرح می‌شود که خود آن کشور بارها از سوی امریکا و ناتو و هم‌چنان مجلس نماینده‌گان افغانستان متهم به حمایت از گروه طالبان شده‌است.

حتا یک‌بار محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نیز در سفری به یکی از ولایت‌های شرقی کشور به گونۀ غیر مستقیم به هم‌کاری روسیه با گروه طالبان اشاره کرد.

چندی پیش گزارشی به نشر رسید مبنی بر این که روسیه از طریق ورود تیل و فروش آن در افغانستان، به گروه طالبان ملیون‌ها دالر کمک می‌کند.

با این حال، روسیه هربار این اتهامات رد کرده و می‌گوید رابطه‌اش با گروه طالبان به خاطر روند صلح افغانستان است.

بدون نقش روسیه مشکلات افغانستان حل نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد