تروریزم-تهدید-مشترک-برای-افغانستان،-منطقه-و-جهان

رهبران کشور های افغانستان و فرانسه، تروریزم را تهدید مشترک برای منطقه و جهان دانسته گفتند که افغانستان در خط نخست مبارزه با این پدیدۀ شوم قرار دارد و همکاری صادقانۀ در این زمینه حتمی می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله و اشرف غنی، رهبران حکومت وحدت ملی در دومین روز سفرش به بلجیم، با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیدار کردند.

سران دو کشور در این نشست در باره آخرین وضعیت افغانستان،‌ مبارزه موثر با دهشت‌افگنی، ادامه همکاری‌ها میان فرانسه و افغانستان، ادامه حضور ناتو در کشور، سرمایه‌گذاری روی نسل‌جوان برای جلوگیری از افراط‌گرایی، مذاکرات صلح و روابط منطقه‌ای افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سران دو کشور، تروریزم را تهدید مشترک برای منطقه و جهان دانسته گفتند که افغانستان در خط نخست مبارزه با این پدیدۀ شوم قرار دارد و همکاری صادقانۀ کشورهای جهان به خصوص کشورهای منطقه در این زمینه حتمی می‌باشد.

رئیس جمهور فرانسه ضمن تجدید تعهد همکاری‌ها با افغانستان، ابتکار آتش‌بس را به رئیس جمهور تبریک گفته و از حمایت خود از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها و نیز مذاکرات صلح بین‌الافغانی، اطمینان داد.

رئیس جمهور غنی نیز  از کمک و همکاری‌های فرانسه در بخش‌های مختلف با افغانستان قدردانی نموده گفت، نیروهای امنیتی و دفاعی ما نه تنها برای افغانستان، بلکه برای امنیت منطقه و جهان با شجاعت و دلیری در خط نخست نبرد علیه تروریزم مبارزه می‌کنند.

تروریزم تهدید مشترک برای افغانستان، منطقه و جهان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد