سرازیر-شدن-سیلاب-در-پنجشیر-خسارت-مالی-و-جانی-برجا-گذاشت

مسوولان ولایت پنجشیر از سرازیر شدن سیلاب های بزرگ از کوه های این ولایت و تلفات جانی و خسارات مالی خبر می دهند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالودود علی مردان، سخنگوی والی پنجشیر به خبر نگار افغان نیوز گفت که حوالی ساعت ۱۲:۳۰ شب گذشته  یخچالهای اطراف و روی حوزه های طبیعی که در قله های این کوه ها وجود دارد با گرم شدن هوا ذوب شده و سبب سرازیر شدن سیلاب های بزرگی در این ولایت شده است.

وی تصریح می کند که این سیلاب حدود ۲۰۰ خانه، ۹۰ موتر، ۶۰ دوکان و پروژه های برق، آسیاب های آبی و گراج ها را کاملا از بین برده است.

سخنگوی این ولایت یادآور شد که این سیلاب بزرگ تلفات جانی نیز در پی داشته که باعث کشته شدن ۲ خانم و ۴ مرد گردیده است.

علی مردان همچنان تاکید می کند که امکان افزایش تلفات وجود دارد اما تاکنون آمار دقیق از تلفات و خسارات این رویداد تکمیل نشده است.

وی خاطر نشان ساخت؛ یکی از دلایل کم بودن تلفات این رویداد بوی و صدای ناشی از سیلاب بوده که مردم در عین احساس کردن آن فورا خانه های شان را ترک کرده و به مکان های امن در اطراف این دره پناهنده شده بودند.

عبدالودود علی مردان تاکید کرد که کمک های امداد رسان از ولایت به محل رسیده و نیازهای اولیه از قبیل جای، کمپل و خیمه ها برای این مردم فراهم شده است که اکنون برای غذایی ظهر این آسیب دیده گان نیز آمادگی های روی دست گرفته شده است.

آقای علی مردان اظهار داشت که آسیب دیده گان این سیلاب ها در باغچه های این دره که سالم مانده اند، جابجا شده و تلاش های برای اسکان دادن آنان در موقعیت های مناسب جریان دارد.

سرازیر شدن سیلاب در پنجشیر خسارت مالی و جانی برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد