تروریسم-تهدید-جدی-برای-افغانستان-و-جهان-است

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به حمله‌ انتحاری اخیر در کابل گفته‌اند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن جدی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت در افغانستان و جهان است.

به گزارش افغان نیوز؛ اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک این مطلب گفته و حمله اخیر در نزدیکی وزارت خارجه را شنیع خوانده و قویا محکوم کرده‌اند.

این حمله روز دوشنبه (۷ حمل) در کابل رخ داد و براساس آمار منتشرشده، شش نفر کشته و شماری هم زخمی شدند. مسوولیت این حمله را گروه داعش برعهده گرفته است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل بر لزوم پاسخ‌گویی عاملان، سازمان‌دهندگان، تامین‌کنندگان مالی و حامیان این گونه اقدامات «مذموم تروریستی» و محاکمه‌ آن تاکید کرده‌اند.

آنان از همه‌ کشورهای جهان خواسته که مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی و قطع‌نامه‌های مربوطه‌ شورای امنیت، به‌طور فعال با همدیگر همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت تاکید کرده‌اند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آن، در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

آن بر لزوم مبارزه همه‌ کشورها مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی با تهدیدات و اقدامات تروریسم علیه صلح و امنیت بین‌المللی تاکید کرده‌اند.

 

 

تروریسم تهدید جدی برای افغانستان و جهان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد