نشست-شورای-امنیت-سازمان-ملل-در-باره-افغانستان

شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز (پنج‌شنبه، ۷ ثور) پیش‌نویس قطعنامه‌ امارات متحده عربی و جاپان در مورد زنان افغانستان را به رای‌گیری بگذارد.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز گزارش کرده که شواری امنیت قرار است از امارت اسلامی بخواهد به سرکوب حقوق زنان و دختران پایان بدهند.
پیش‌نویس این قطعنامه توسط امارات متحده عربی و جاپان تهیه شده است.
ممنوعیت کار زناند در این پیش‌نویس در تاریخ سازمان ملل بی‌سابقه توصیف شده و بر نقش ضروری زنان در جامعه افغانستان تاکید شده است.
در پیش‌نویس این قطعنامه آمده است که ممنوعیت کار زنان افغانستان برای سازمان ملل، حقوق بشر و اصول بشردوستانه را تضعیف می‌کند.
لانا نصیبه، سفیر امارات متحده عربی در سازمان ملل گفته است که این محدودیت‌ها می‌تواند عملیات سازمان ملل در افغانستان را به خطر بیندازد.
نصیبه گفته است: «چالش‌ها در افغانستان چندوجهی هستند و باید به آن‌ها رسیدگی شود. اما؛ آنچه واضح است این است که بدون زنان نمی‌تواند به وضعیت وخیم کشور به‌طور پایدار رسیدگی کرد».
با این حال، بر اساس گزارش رویترز پیش‌نویس این قطعنامه نیاز به رسیدگی به چالش‌های اساسی پیش‌روی اقتصاد افغانستان، از جمله استفاده از دارایی‌های متعلق به بانک مرکزی افغانستان به نفع مردم این کشور را به رسمیت می‌شناسد.

نشست شورای امنیت سازمان ملل در باره افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد