ترکیه-به-امریکا-حملات-اسراییل-بر-نوار-غزه-پایان-یابد

وزیر امور خارجه ترکیه از آنتونی بلینکن، همتای امریکایی‌ خود خواسته تا از نفوذ واشنگتن برای توقف حملات اسراییل بر غزه استفاده کند.

به گزارش افغان نیوز؛ آناتولی گزارش داده که هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه این در خواست را روز گذشته (یک‌شنبه، 26 قوس) در یک تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا مطرح کرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه در این گفتگوی با اشاره به بدتر شدن اوضاع در غزه و کرانه باختری از امریکا خواسته است تا از نفوذ خود بر اسراییل برای توقف حملات استفاده کند.

آقای فیدان خواستار کشاندن تل‌آویو به میز گفتگوها برای آغاز فرآیند سیاسی به‌هدف دستیابی به صلح عادلانه پس از برقراری آتش‌بس دایمی میان حماس و اسراییل شده است.

طبق گزارش این رسانه، در کنار مسئله فلسطین و پایان جنگ غزه، عضویت سویدن در ناتو و همکاری ترکیه و امریکا در حوزه صنایع دفاعی از موضوعات دیگر این گفتگو تلفنی بوده است.

به تازگی رویترز گزارش داده که اسراییل و حماس آماده آتش‌بس مجدد هستند.

دو منبع امنیتی در مصر به رویترز گفته‌اند که اسراییل و حماس هر دو آماده آتش‌بس مجدد و آزادی گروگان‌ها هستند اما؛ چالش‌ها در مورد نحوه اجرای آن همچنان وجود دارد.

این در حالی است که وزارت صحت فلسطین اعلام کرده 70 درصد قربنانیان حملات اسراییل بر نوار غزه، زنان و کودکان هستند.

وزارت صحت فلسطین با نشر گزارشی از قربانیان حملات اسراییل بر نوار غزه گفته است که ۳۰۰ نفر از کارکنان بخش درمان، ۸۶ خبرنگار، ۱۳۵ نفر از کارکنان سازمان ملل و ۳۵ نفر از نیروهای دفاع مدنی در میان کشته‌شدگان هستند.

طبق گزارش، تاکنون نزدیک به ۱۹ هزار نفر در غزه در پی حملات اسراییل کشته، بیش از 51 هزار تن دیگر زخمی و شماری زیادی هم مفقود شده‌اند.

ترکیه به امریکا: حملات اسراییل بر نوار غزه پایان یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد