۷۰-درصد-قربانیان-حملات-اسراییل-در-غزه-زنان-و-کودکان-هستند

وزارت صحت فلسطین اعلام کرده که نزدیک به ۷۰ درصد فلسطینیانی که در پی حملات اسراییل در غزه کشته شده‌اند، زنان و کودکان هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت صحت فلسطین با نشر گزارشی از قربانیان حملات اسراییل بر نوار غزه گفته است که ۳۰۰ نفر از کارکنان بخش درمان، ۸۶ خبرنگار، ۱۳۵ نفر از کارکنان سازمان ملل و ۳۵ نفر از نیروهای دفاع مدنی در میان کشته‌شدگان هستند.

طبق گزارش، تاکنون نزدیک به ۱۹ هزار نفر در غزه در پی حملات اسراییل کشته، بیش از 51 هزار تن دیگر زخمی و شماری زیادی هم مفقود شده‌اند.

وزارت صحت فلسطین گفته است که تنها ۸ شفاخانه از ۳۶ شفاخانه غزه نیمه فعال‌اند و نرخ تراکم بخش‌ها برای بیماران بستری 206 درصد و بیماران سرپایی 250 درصد افزایش یافته است.

سازمان صحی جهان نیز نسبت به حمله ارتش اسرایيل به شفاخانه کمال عدوان در غزه ابراز نگرانی و تدروس گبرییسوس، سازمان گفته است که حمله ارتش اسراییل به این شفاخانه دست کم ۸ بیمار را کشته و شفاخانه را از کار انداخته است.

این سازمان در عین حال به دنبال کسب اطلاعات درباره برخی از کارکنان خود است که توسط اسرایيل بازداشت شده‌اند.

به گفته آقای گبرییسوس بسیاری از بیماران مجبور شده‌اند به تنهایی شفاخانه را ترک کنند و جان و امنیت‌شان را به خطر بیندازند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اسراییل را متهم کرد که از «تاکتیک‌های تروریزم» در غزه استفاده می‌کند.

او از کشته شدن دو زن مسیحی که در کلیسایی در غزه پناه گرفته بودند ابراز انزجار کرد و گفته است: «من همچنان خبرهای دردناک و دهشت‌باری از غزه می‌شنوم. غیرنظامیان بی‌سلاح هدف بمباران و گلوله‌اند و حتی در مجتمع خانواده مقدس هم که از تروریست خبری نیست و تنها خانواده و کودک و بیمار هست، اتفاق می‌افتد».

با این حال، سخنگوی وزارت خارجه اسرایيل گفته است که این در حال بررسی است و در حال حاضر اطلاعاتی برای انتشار ندارد.

۷۰ درصد قربانیان حملات اسراییل در غزه زنان و کودکان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد