تظاهرات-گسترده-در-ولایات-کابل،-بامیان،-غزنی،-دایکندی-و-بلخ

بخشی زیادی از شهروندان کشور در پی رهایی فرمانده علی پور معروف به قوماندان شمشیر در ولایت های غزنی، کابل، بلخ، بامیان و دایکندی دست به تظاهرات گسترده زدند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از شهروندان کابل امروز دوشنبه(۵ قوس) برای روز دوم به جاده ها ریختند و با راه‌اندازی برخی تجمع‌ها، به اعتراض‌های‌شان به دستگیری فرمانده علی‌پور ادامه دادند.

اما این اعراضات تنها منحصر به شهروندان کابل نیست؛ شماری دیگر از معترضان در سایر ولایات نیز به سرک ها آمدند.  در قطع نامه مردم بامیان آمده است که علی پور هرگز سزاوار قید و بند نیست، بلکه به عنوان یک نیروی کمکی به همراه پولیس و اردو بر ضد دشمنان این مردم جنگیده است و باید مورد حمایت و یاری قرار گیرد.

مردم، نهاد های اجتماعی و فعالین مدنی یکه ولنگ ضمن اینکه دستگیری علی پور را محکوم می کنند با راه اندازی اعتراض مدنی خواسته ها و مطالبات شان را چنین بیان میدارند.

1_ قوماندان علی پور باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی محترمانه آزاد گردد.

2_ حکومت از نیروهای خزش مردمی همسو با حکومت حمایت نموده و مثل نیروهای اردو و پولیس یاری رساند.

در همین حال صد ها تن از باشنده‌گان شهر مزار شریف نیز در مرکز ولایت بلخ در مقابل شورای ولایتی بلخ گردهم آمده و در یک حرکت اعتراضی خواهان رهایی فرمانده علی‌پور مشهور به قوماندان شمشیر شدند.

از سوی هم در وازه مقام ولایت دایکندی توسط تظاهرات کننده تا آزادی قومندان علی‌پور بسته شد. معترضان می گویند؛ تا زمانی‌که حکومت جواب مثبت در راستایی رهای علی پور ندهد، حرکت های مدنی ما ادامه خواهد یافت.

ضمن تظاهرات گستردۀ مردم در ولایت فوق الذکر،  شماری از مظاهره کننده گان در ولایت غزنی نیز مسیر غجور سنگماشه ولسوالی جاغوری را پیمودند و اکنون طرف ولسوالی جاغوری روان هستند و خواستار آزادی علیپور میباشند.

غنی و عبدالله در حال سفر ژینو می رود که بخشی زیادی از شهروندان کشور در پی رهایی فرمانده ضد طالب و خیزش مردمی "علی پور" به جاده ها ریختند.

این درحالی است که قوماندان علی پور روز گذشته توسط نیروهای امنیت ملی از ساحه دشت برچی در غرب کابل دستگیر شد و به دنبال آن، مردم در ولایات مختلف به خصوص کابل، با برپایی تجمع‌های اعتراضی، خواهان رهایی فوری او شدند.

تظاهرات گسترده در ولایات کابل، بامیان، غزنی، دایکندی و بلخ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد