تلفات-زمین‌لرزه-هرات-رو-به-افزایش-است

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث آمار ابتدایی تلفات زمین‌لرزه هرات را ۱۵ کشته و ۴۰ زخمی اعلام کرده است.

به گزاش افغان نیوز؛ ملا جانان سایق، رییس اطلاعات و سخنگوی این وزارت امروز (شبنه‌، 15 میزان) با نشر پیام ویدیویی گفته است این آمار ابتدایی است و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

او از اعزام تیم بررسی به ولایت‌های هرات، فراه و بادغیس خبر داده و گفته است که به ریاست‌های مبارزه با حوادث طبیعی این ولایت‌ها دستور داده شده تا اقدامات لازم را روی دست‌گیرند.

سایق افزوده است که این زمین‌لرزه در ولایت‌های بادغیس و فراه تلفات جانی نداشته اما؛ چندین خانه مسکونی به صورت قسمی تخریب شده است.

نثار احمد الیاس، سخنگوی والی هرات نیز گفته است که زمین‌لرزه امروز، هرات و چندین ولسوالی این ولایت را شدید تکان داده است که در نتیجه آن زیان‌های مالی و جانی هنگفت به باشندگان هرات وارد شده است. او گفته است که ده‌ها زخمی به شفاخانه حوزوی هرات منتقل شده اند.

به گفته الیاس، همزمان با وقوع زمین‌لرزه مقام ولایت هرات به تمامی ادارات دستور داده تا به متضرران این رویداد رسیدگی کنند و تیم‌های نجات در تلاش رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان است.

این در حالی است که حوالی ساعت 11: 15 قبل از ظهر امروز (شنبه‌، 15 میزان) زمین‌لرزه شدید به بزرگی ۶.۲ ریشتر، هرات و ولایت‌های همجوار آن را تاکان داد.

مرکز لرزه‌نگاری امریکا گفته است که این زمین‌لرزه به قدرت 6.2 ریشتر در عمق 10 کیلیومتری زمین رخ داده است.

طبق اطلاعات لرزه‌نگاری امریکا مرکز این زمین‌لرزه ولسوالی زنده‌جان هرات بوده که در ولایت‌های همجوار، نیمروز، بادغیس و هلمند  نیز احساس شده است.

همچنین این زمین‌لرزه در شهرهای مرزی ایران مخصوصا شهر مشهد و ترکمنستان نیز احساس شده است.

این زمین‌لرزه 6 پس‌لرزه نیز داشته که باعث شد باشندگان شهر هرات خانه‌های شان را ترک و به خیابان‌ها پناه ببرند.

تلفات زمین‌لرزه هرات رو به افزایش است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد