ملا-برادر-عازم-مناطق-زلزله‌زده-هرات-شد

دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا اعلام کرده که ملا عبدالغنی برادر در راس هیاتی برای بازدید از مناطق زلزله‌زده، به ولایت هرات رفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونت اقتصادی امروز (دوشنبه، ۱۷ میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آقای برادر در کنار بازدید از مناطق زلزله‌زده، از «توزیع عادلانه»‌ کمک‌های جمع‌آوری شده به افراد آسیب‌دیده نیز نظارت خواهد کرد.

در اعلامیه آمده است که معاون ریاست‌الوزرا جهت رساندن کمک‌های اضطراری به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات، به نهاد‌های زیربط هدایت‌های لازم خواهد داد.

دفتر معاونت ریاست‌الوزرا روز گذشته نیز اعلام کرد که یک کمیسیون ویژه برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان هرات با عضویت ادارات مختلف، ایجاد کرده است. طبق اعلام این دفتر تا کنون ۱۰۰ میلیون افغانی برای رسیدگی به زلزله‌زدگان در هرات اختصاص شده است.

این در حالی است که سه روز پیش، زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۶.۳ درجه‌ی ریشتر ولسوالی زنده‌جان و شماری دیگر از ولسوالی‌های ولایت هرات را تکان داد. این زمین‌لرزه با پس‌لرزه‌های متعدد همراه بود.

دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) شب گذشته اعلام کرد که در این زمین‌لرزه‌ تا اکنون 1 هزارو  ۲۳ نفر جان باخته و هزار و ۶۶۳ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. به گفته اوچا، ۵۱۶ نفر دیگر در مناطق زلزله‌زده هنوز ناپدید هستند.

ملا برادر عازم مناطق زلزله‌زده هرات شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد