توافق-چهار-روزه-اسراییل-و-حماس-برای-تبادل-گروگان‌ها

اسراییل و حماس از توافق آتش بس چهار روزه برای آزادی گروگان‌ها خبر دادند و زمان آن را مشخص نکردند.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل گفته است که در گام نخست، دست‌کم 50 گروگان شامل زن و کودک به مدت چهار روز آزاد می‌شوند و در این مدت حملات اسراییل نیز متوقف خواهند شد.  

به گفته این دفتر، تا آزادی هر ۱۰ گروگان دیگر، این توقف در حملات را یک روز دیگر تمدید می‌کند و دولت اسراییل متعهد به بازگرداندن تمامی گروگان‌ها به خانه است.

در بیانیه‌ دفتر نتانیاهو آمده است که دولت، ارتش و نیروهای امنیتی اسراییل به جنگ برای بازگرداندن همه‌ ربوده‌شدگان، «نابودی حماس» و اطمینان از عدم وجود تهدید از سوی غزه برای اسراییل ادامه خواهند داد.

نتانیاهو نیز درباره توافق برای آزادی گروگان‌های اسراییلی از سوی حماس گفته است: «این‌ تصمیم سخت ولی درستی است. اما اشتباه نشود. پس از این مرحله، جنگ با قدرت ادامه خواهد داشت. ما تا رسیدن به همه اهدافمان به مبارزه ادامه می‌دهیم».

او تاکید کرده که هدف ما «نابودی حماس»، برگرداندن همه گروگان‌ها و‌ اطمینان از اینکه آنچه در غزه اتفاق افتاد دوباره تکرار نمی‌شود.

حماس نیز اعلام کرده است که ۱۵۰ فلسطینی بر اساس توافق از زندان‌های اسراییل آزاد می‌شوند. این توافق با میانجی‌گیری قطر بدست آمده است.

در بیانیه‌ حماس آمده است که ۵۰ گروگان در ازای ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی از زندان‌های اسراییل آزاد خواهند شد.

به‌گفته‌ حماس، این توافق همچنین اجازه‌‌ای ورود صدها کامیون کمک انسان‌دوستانه، تدارکات طبی و سوخت به غزه را خواهد داد.

این در حالی است که در بیش از یک ماه جنگ اسراییل وحماس، بیش از ۱۳ هزار فسلطینی کشته شده‌اند.

توافق چهار روزه اسراییل و حماس برای تبادل گروگان‌ها

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد