جامعه-جهانی-با-دولت-طالبان-تعامل-کنند

مشاور امنیت ملی پاکستان گفته است که برای جلوگیری از بحران اقتصادی و بی‌ثباتی در افغانستان، جامعه جهانی باید با دولت سرپرست طالبان تعامل نمایند.

به گزارش افغان نیوز، موید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان گفته است که نیاز است قدرت‌های جهانی به جای پذیرش ریسک قطع روابط، با دولت سرپرست طالبان تعامل نمایند.

یوسف خطاب به جامعه بین‌المللی گفته که «اشتباهات گذشته» را تکرار نکند و افزود که پاکستان تلاش دارد تا مطمین شود که جهان اهمیت تکرار نکردن «اشتباه» گذشته را درک کرده است.

او افزود که مشارکت جامعه جهانی به معنای عملکرد سازنده برای کمک به یک شهروند عادی افغانستان است و قدرت‌های بین‌المللی تنها با این کار می‌توانند که در زمینه حقوق بشری در افغانستان سهم داشته باشند.

او بیان کرده که طالبان ۲۰ سال جنگ خونینی را «علیه نیروهای اشغالگر امریکا و ناتو» به راه انداخته بودند که در این جریان، ده‌ها هزار غیرنظامی و نیروهای امنیتی افغان کشته شده‌اند و اکنون پس از خروج نیروهای بین‌المللی، باید با آنان سازش شود.

مشاور امنیت ملی پاکستان تصریح کرده که جستجوی صلح و ثبات در افغانستان برای پاکستان ضروری است و این کشور اکنون بر همین موضوع تمرکز دارد.

او افزوده که چراغ سبز طالبان برای تعامل با جهان خواست خودشان است که مشارکت، مشروعیت و کمک را برای‌شان به همراه خواهد داشت و ایده این کار را پاکستان ارایه نمی‌کند.

به باوریوسف، مشروعیت به طالبان را غرب می‌دهد و اگر جامعه جهانی با دولت طالبان به گونه سازنده تعامل کند، ممکن است گفتگوهایی اتفاق بیفتد که به رفع نگرانی‌های امنیتی جهانی کمک کند.

مشاور امنیت ملی پاکستان هشدار داده است که کمک‌های فوری بشردوستانه سبب پایداری بلندمدت اقتصادی افغانستان نمی‌شود، اما اطمینان می‌دهد که افغانستان به بحران اقتصادی دچار نخواهد شد.

این در حالی است که طالبان همواره بر تعامل و همکاری با جامعه جهانی و قدرت‌های جهانی تاکید کرده است.

جامعه جهانی با دولت طالبان تعامل کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد