جاپان-و-اتحادیه-اروپا-به-دنبال-سرمایه‌گذاری-در-آذربایجان

رئیس هیات اتحادیه اروپا و کشور جاپان بر همکاری در زمینه تامین نفت و گاز و همچنان اجرای پروژه های زیربنایی در آذربایجان تاکید کردند.

به گزارش افغان نیوز: به گزارش افغان نیوز: مختار بابایوف، وزیر اکولوژی و منابع طبیعی آذربایجان و کیتا ایشی، رئیس کمیسیون اقتصادی آذربایجان – جاپان، مدیر اجرائی شرکت ITOCHU و رئیس شرکت انرژی و کیمیاوی در مورد چشم اندازهای همکاری اقتصادی بین دو کشور در جریان کنفرانس ویدیویی صحبت کردند.

وزیر بابایوف از همکاری جاپان در زمینه های انرژی، حمل و نقل، ارتباطات از راه دور، صنعت، زراعت، علوم و معارف، فرهنگ و محیط زیست استقبال و بر ضرورت افزایش تجارت بین دو کشور تأکید کرد.

در همین حال، ایشی بر مشارکت فعال شرکت های جاپانی در بخش انرژی آذربایجان و اجرای پروژه های زیربنایی در این کشور تأکید کرد.

آنها همچنین در مورد همکاری در طیف وسیعی از زمینه ها، از جمله استفاده منطقی از منابع آب و منابع انرژی جایگزین و تجدیدپذیر، گفتگو کردند.

ایشی بر حمایت جاپان از آذربایجان از طریق اجرای پروژه هایی در زمینه های آموزش، فرهنگ و حوزه های اجتماعی تأیید کرد.

از سوی هم، کستیتوس جانکاسکاس، رئیس هیات اتحادیه اروپا در آذربایجان در جریان افتتاحیه نشست تجاری آذربایجان – اتحادیه اروپا 2020 – 2022 که بصورت آنلاین برگزار شده بود، گفت که همکاری بین اتحادیه اروپا و آذربایجان با وجود کوید 19 ادامه می‌یابد.

وی در جریان افتتاحیه این نشست گفت که دولت آذربایجان با وجود مشکلات ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا، همچنان به تولید سطح بالای منابع نفت و گاز ادامه می دهد. بنابراین، اتحادیه اروپا دومین سرمایه گذار مهم در آذربایجان است و روابط طرفین را به توسعه ادامه خواهد داد.

جانكائوسكاس خاطرنشان كرد كه اتحادیه اروپا به دنبال توسعه همکاری با این کشور در زمینه های اقتصاد "سبز" و همچنین تکنالوژی معلوماتی است. بنابراین، شركت‌های که از كشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند و از قبل با آذربایجان همكاری می‌کردند، چشم اندازهایی را برای سایر افرادی كه می خواهند پروژه های خود را در این كشور اجرا كنند، فراهم می كنند.

این درحالی است که هدف از برگزاری این کنفرانس ویدئویی، برجسته کردن اهمیت همکاری اقتصادی اتحادیه اروپا و آذربایجان و فرصت های سرمایه گذاری برای شرکت های اتحادیه اروپا عنوان شده است.

جاپان و اتحادیه اروپا به دنبال سرمایه‌گذاری در آذربایجان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد