جلوگیری-از-حملات-طالبان-در-فاریاب،-بلخ-و-هرات

وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که جلوگیری از حملات گسترده طالبان مسلح در ولایت‌های بلخ، هرات و فاریاب به کشته و زخمی شدن ۴۲ طالب انجامیده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت آمده است که شب گذشته گروهی از طالبان، پلان داشتند که بر پوسته های نیروهای ملی دفاعی کشور در بخش های مرکزی ولسوالی های «دولت آباد» و «کوهستان» ولایت فاریاب حمله کنند.

اعلامیه افزوده است که نیروهای ملی دفاعی کشور از تطبیق این پلان شوم‌ آنان جلوگیری کردند و در این جریان ۱۲ طالب کشته و ۶ عضو دیگر این گروه زخمی شدند.

وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که روزگذشته گروهی از طالبان  پلان حمله بر روستای «بوریاباف» در ولسوالی بلخ ولایت بلخ را داشتند. نیروهای ملی دفاعی کشور با پشتیبانی نیروهای هوایی  کشور، از تطبیق این پلان دشمن جلوگیری کردند و در این جریان ۱۴ طالب کشته و ۶ تن دیگر زخم برداشتند.

همچنان وزارت دفاع با نشر اعلامیه گفته است که روزگذشته گروهی از طالبان در « بازار عزیز آباد » در ولسوالی زاول ولایت هرات، پلان حمله بر نیروهای اردوی ملی را داشتند؛ اما در نتیجه درگیری با نیروهای امنیتی۴ طالب وابسته به دسته "ملا حسن" زخمی شدند.

این درحالی است که شورای امنیت ملی افغانستان با ابراز نگرانی اعلام نموده که طالبان در کنار انتحار، انفجار و حمله بر غیرنظامیان در نقاط مختلف کشور، دست به ترورهای هدفمند زده و هر روز مرتکب جنایت جنگی می‌شوند.

جلوگیری از حملات طالبان در فاریاب، بلخ و هرات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد