جمعه-ی-خونین-بلخ-با-کشته-و-مجروح

درپی حمله گروه تروریستی طالبان عصر امروز(جمعه) به قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولایت بلخ دست‌کم ۱۰ تن از نیروهای نظامی کشورمان کشته و ۴۰ تن دیگرمجروح شدند.

درهمین حال وزارت دفاع افغانستان تلفات این رویداد را 19 تن اعلام کرده است.

به گفته ی نصرت الله جمشیدی معاون مطبوعات این قول اردو؛ در این رویداد ۸ نفر از منسوبین ارتش ملی کشته و ۱۱ نفر شان زخمی شدند.

بی بی سی گزارش داد: جان توماس، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا می‌گوید که این حمله طالبان احتمالا جان بیش از ۵۰ نفر را گرفته است.

مقام‌های امنیتی در ولایت بلخ گفتند که شماری از مهاجمان مسلح به قول اردو ۲۰۹ شاهین در ولسوالی "دهدادی" بلخ حمله کردند.

طبق گزارش های منتشر شده ؛ حمله با انفجار یک بمب آغاز شد و سپس مهاجمان وارد پایگاه نظامی شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

مهاجمان حین نماز جمعه وارد پایگاه شده اند و نخست نماز گزاران را هدف قرار دادند.

ژنرال جان نیکولسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، گفته که این حمله مرگبار ماهیت "وحشیانه" طالبان را نشان می‌دهد.

او می‌گوید که افرد مهاجم در محل از سوی نیروهای امنیتی محاصره شده‌ و پس از درگیری چند ساعته کشته شدند.

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

در بیانیه‌ گروه طالبان که به خبرنگاران ارسال شده، آمده است نخست یک خودروی بمب گذاری شده در محل منفجر شده و بعدا جنگجویان گروه داخل قول اردو 209 شاهین شدند.

درهمین حال ؛ مقامات وزارت دفاع ملی افغانستان از پایان یافتن درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمین مسلح به قول اردوی 209 شاهین پس از 5 ساعت، خبر می دهند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که با کشته شدن مهاجمین مسلح، حمله به قول اردوی 209 شاهین پایان یافته است.

 به گفته وی، پنج تن از حمله کنندگان در عملیات نیروهای امنیتی از پای درآمدند و یکتن دیگر از مهاجمین زنده توسط سربازان اردوی ملی دستگیر شده است.

 فرماندهی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولسوالی "دهدادی" ولایت بلخ در شمال افغانستان موقعیت دارد. ساحه مسئولیت این فرماندهی ۹ ولایت در شمال و شمال‌شرق افغانستان مشمول ۱۱۴ ولسوالی می‌باشد.

 

 

جمعه ی خونین بلخ با 50 کشته و مجروح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد