جنگ-خونین-میان-گروه-طالبان-و-داعش-در-جوزجان

به گفته ی مقامات محلی در ولایت جوزجان، درگیری میان گروه طالبان و داعش در ولسوالی قوش تپۀ این ولایت ٣٦ کشته و مجروح برجاگذاشته است.

به گزارش افغان نیوز: مقامات محلى در جوزجان مى گويند که در اثر درگيرى بين گروه داعش و طالبان در ولسوالى قوش تپۀ اين ولايت، ١٤ تن کشته شده و دست کم ٢٢تن ديگر مجروح گرديدند.

امين الله ولسوال قوش تپه ولايت جوزجان گفت که درگيرى بين دو طرف زمانی آغاز شد که داعشيان ظهر ديروز، بالای مواضع طالبان در قريه گردن و شيربيک اين ولسوالى، حملات تهاجمی را آغاز نمودند.

وی افزود: "در اين جنگ که بين دو طرف متخاصم تا کنون ادامه دارد, هشت تن از افراد گروه داعش کشته شده و ١٥  تن ديگر شان جراحت برداشته اند."

به قول ولسوال قوش تپه، دراين درگيرى از جانب طالبان نيز شش تن کشته شده و هفت تن جراحت برداشته اند و طالبان در حال عقب نشينی اند و داعشيان توانسته اند قريۀ گردن را از نزد طالبان تصرف کنند.

اين مقام محلى گفت که اکنون درگيری شديد بين طالبان و داعشيان در حومه قريه شيربيک  ادامه دارد.

محمد رضا غفوری سخنگوی والی ولايت جوزجان گفت که در درگيرى گروه داعش و طالبان، يک طفل پنج ساله و يک مرد سی ساله در قريه گردن نيز کشته شده اند .

وی تصريح کرد که مردم قرای شيربيک و گردن، در حال ترک منازل شان اند و به طرف قريه نوآباد جرقدوق و لسوالى قوش تپه و مرکز ولسوالی درزاب در حال فراراند.

او گفت که  وضعيت در هردو قريه دگرگون شده و بعضی منازل رهايشی، نسبت اصابت مرمی هاوان و راکت دو طرف, تخريب گرديده است.

تا کنون در مورد اين رويداد طالبان ابراز نظر نکرده اند.

داعشيان و طالبان، از آغاز زمستان سال گذشته تا کنون در ولسوالی درزاب و قوش تپه، چندين بار با هم درگيرشده اند و در اين درگيرى ها هردو طرف تلفات داده و شماری از افراد شان جراحت برداشته اند.

جنگ خونین میان گروه طالبان و داعش در جوزجان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد