جهان-اسلام-در-وضعیت-بسیار-آشفتۀ-به-سر-می‌برد

صلاح الدین ربانی در چهل‌وپنجمین نشست وزرای امور خارجۀ سازمان‌ همکاری‌های اسلامی در بنگلادیش گفت که جهان اسلام در وضعیت بسیار آشفتۀ به سر می‌برد و با چالش‌هایی وحشت‌ناکی که صلح و امنیت عمومی را به مخاطره می اندازد، رو برو است.

به گزارش افغان نیوز: نشست وزيران امور خارجه كشورهاى عضو سازمان همكارى هاى اسلامى؛ دیروز به گونه رسمى به رياست جلالتمآب شيخ حسينا نخست وزير جمهورى مردم بنگلاديش؛ و به اشتراك جلالتمآب صلاح الدين ربانى وزير امور خارجه جمهورى اسلامى افغانستان؛ و وزيران خارجه و هيئت هاى عالى رتبه ٥٧ كشور به گونه ى رسمى، آغاز شد.

صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان در آن نشست گفته‌است که‌ امروز به نمایندگی از یک‌ونیم میلیارد مسلمان جمع شده‌ایم، اما جهان اسلام در وضعیت بسیار آشفتۀ به سر می‌برد و با چالش‌هایی وحشت‌ناکی که صلح و امنیت عمومی را به مخاطره می اندازد، رو برو است.

وزیر خارجۀ کشور تاکید داشت؛ یکی از چالش‌های اصلی جهان اسلام، تروریزم است که گروه‌های افراط‌گرا با ادعای دروغین از سلام، همه‌ روز مشغول کشتار مسلمان‌ها مشمول زنان و کودکان‌ هستند.

وی با توجه به حادثه‌های تروریستی اخیر در افغانستان گفت که این حمله به رسانه‌های آزاد کشورش بوده و گروه‌های تروریستی مشمول طالبان، القاعده و داعش همه‌روزه مرتکب جنایت‌های جنگی می شوند.

آقای ربانی با تشریح جنایت‌های گروه‌های تروریستی، خواهان تدوین میکانیزم و راه‌کارهای مشترک سازمان‌های همکاری‌های اسلامی و کشورهای اسلامی با دیگر سازمان‌های بین‌المللی به هدف مقابله با این تهدید جهانی شد.

جهان اسلام در وضعیت بسیار آشفتۀ به سر می‌برد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد