در-یک-ماه-بیش-از-فرد-ملکی-در-افغانستان-کشته-و-زخمی-شدند

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی (CPAG)در تازه ترین تحقیق خویش اعلام کرده که در جریان ماه می سال جاری بیش از ۵۰۰ فرد ملکی در ۲۳ ولایت افغانستان کشته یا زخمی شدند.

به گزارش افغان نیوز: گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی با نشر اعلامیه یی گفته است که طالبان و نیروهای امنیتی بیشترین عامل کشته و زخمی شدن افراد ملکی بوده اند.

در ماه گذشته (می) که با نصف رمضان مصادف بود طالبان مسلح در حملات انتحاری، ماین کنارجاده، کشتارهای هدفمند، شلیک مرمی هاوان و همچنان دراثرعملیات شبانه و درگیری های رو در رو با طالبان مسلح؛ به افراد ملکی تلفات وجراحات وارد شده است.

این گروه بیان کرده که دراین ماه، بیش از ۶۰ رویداد مختلف تلفات و جراحات بوقوع پیوسته اند که درپی آن به شمول زنان و کودکان ۱۸۳ فرد ملکی کشته و ۳۳۷تن دیگر مجروح شده اند.

بخش اعظم این تلفات و جراحات در ولایت ننگرهار رخ داده است، به اساس معلومات (CPAG)، ماه گذشته درننگرهار ۴۶فرد ملکی کشته و ۱۳۶ تن دیگرزخمی شده اند، همچنان ارقام تلفات وجراحات درکندهار و خوست نیز بلند ثبت شده است.

بر بنیاد معلومات گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی (CPAG)، بیشترحملات دهشت افگنی در ماه می درشهرها انجام شده است.

 (CPAG) دربخش دادخواهی وحفاظت از افراد ملکی فعالیت می کند، این گروه در بیست ولایت کشور خواست ۶۰۰ تن مبنی بر توقف کشتار افراد ملکی درماه مبارک رمضان را نیزطی اعلامیه به نشر رسانده بود، درآن نیزاز گروه های مسلح تقاضا شده بود تا درماه مبارک رمضان آتش بس کنند.

در یک ماه بیش از 500 فرد ملکی در افغانستان کشته و زخمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد