جی‌پی‌ای-میلیون-دالر-کمک-می‌کند

مشارکت جهانی برای آموزش (جی‌پی‌ای) از تصویب ۱۱۰ میلیون دالر کمک بلاعوض برای حمایت از آموزش کودکان در افغانستان خبر داده است.

به گزارش افغان افغان نیوز؛ جی‌پی‌ای با نشر بیانیه‌ای گفته است که این مقدار کمک را طی دو سال آینده به دختران و پسران افغانستان کمک خواهد کرد تا در آموزش جامعه ‌محور شرکت و مهارت‌های اساسی را بهتر بیاموزند.

جی‌پی‌ای گفته است که انتظار می‌رود بیش از ۷.۶۶ میلیون کودک در سراسر کشور از کمک این سازمان مستفید شوند.

در بیانیه به نقل از لورا فریجنتی، مدیر اجرایی نهاد مشارکت جهانی برای آموزش آمده است: «ما بسیار خوشحالیم که می‌توانیم به حمایت خود از آموزش در افغانستان ادامه دهیم. این کمک مالی که از طریق یونیسف و Save the Children نظارت می‌شود، به کودکان افغان کمک می‌کند تا به آموزش‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشند».

به گفته فریجنتی، ۵۹.۵ میلیون این کمک زیر نظر صندوق حمیات از کودکان سازمان ملل در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور کشور برای کودکان به‌ویژه دختران در بخش تهیه کتاب‌های درسی، قرطاسیه و حمایت از حقوق آموزگاران صنوف محلی و ارایه کتاب‌های درسی و راهنمایی آموزگاران نزدیک به ۱۵ هزار مکتب دولتی هزینه خواهد شد.

او افزوده است که در کنار این دست‌کم ۲۸ هزار آموزگار و کارمند اداری مکاتب نیز آموزش خواهند دید.

در بیانیه مشارکت جهانی برای آموزش آمده است که ۵۰ میلیون دالر این کمک از طریق موسسه Save the Children  در بخش ادامه آموزش کودکان دختر و پسر در مناطق دور دست افغانستان هزینه خواهد شد.

این در حالی است که این شبکه شرکا و منابع مالی را بسیج می‌کند تا از نزدیک به ۹۰ کشور کم‌درآمد در زمینه‌ آموزش حمایت کند.

جی‌پی‌ای 110میلیون دالر کمک می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد