حضور-طالبان-مانع-استخراج-برخی-از-معادن-شده-است

ضیاالحق پوپل، رییس معادن و پطرولیم ولایت هرات گفته است که حضور طالبان در اطراف شماری از معادن، استخراج معادن را با چالش مواجه ساخته است.

به گزارش افغان نیوز: ضیاالحق پوپل، رییس معادن این ولایت امروز دوشنبه(26 – سنبله) به رسانه ها گفته است که طالبان در اطراف شماری از معادن حضور دارند و به همین دلیل در استخراج برخی از معادن در ولسوالی چشت مشکل وجود دارد.

گزارش‌های وجود دارد که گروه‌های مخالف مسلح در ولسوالی چشت شریف، از شرکت‌های استخراج کننده سنگ مرمر باج می‌گیرند اما رییس معادن هرات از این موضوع ابراز بی‌خبری می‌کند.

آقای پوپل افزود: تاکنون گزارشی در پیوند به باج گیری طالبان از استخراج کنندگان سنگ مرمر در ولسوالی چشت دریافت نکرده‌ایم.

چشت از جمله ولسوالی‌های ناامن هرات شمرده می‌شود و گزارش‌ها می‌رساند که مخالفان مسلح در این ولسوالی حضور فعال داشته و هرازگاهی تاسیسات دولتی را تهدید می‌کنند.

رییس معادن هرات هشدار می‌دهد، در صورتی که استخراج کنندگان معادن به طالبان باج پرداخت کنند، دولت قرارداد با این افراد را مورد بازنگری قرار می‌دهد.

در این میان،  جمیل الیاسی، رییس پیشین معادن هرات نیز از حضور طالبان در ولسوالی چشت ابراز نگرانی کرده و از نیروهای دولتی می‌خواهد که مانع حضور این گروه در این ولسوالی شوند.

در همین حال، مقام‌ها در اداره محلی هرات از تلاش‌ها برای تامین امنیت معادن ولسوالی چشت اطمینان می‌دهند.

جیلانی فرهاد، مسئول مطبوعاتی دفتر والی هرات گفته است؛ بارها از استخراج کنندگان سنگ مرمر در ولسوالی چشت خواسته‌ایم تا به هیچ گروه باج پرداخت نکنند و به هر اندازه که می‌خواهند از نیروهای محافظت عامه نیرو استخدام کنند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که هم اکنون ۱۰ معدن سنگ مرمر، پنج معدن سنگ رخام و یک معدن ذغال سنگ در ولایت هرات استخراج می‌شود.

حضور طالبان مانع استخراج برخی از معادن شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد