حکومت-محلی-غزنی-مسوول-کشتار-مردم-است

نمایندگان مردم ولایت غزنی در پارلمان می گویند که بی کفایتی و کم کاری رهبری محلی این ولایت عامل اصلی تلفات افراد ملکی و نظامی می باشد.

به گزارش افغان نیوز: نمایندگان مردم ولایت غزنی در پارلمان یک طی کنفرانس مطبوعاتی گفتند:" جنگ و تشدد نا امنی ها در ولایت غزنی محصول بی کفایتی رهبری محلی، نبود تشکیلات و تجهیزات لازم نیروهای امنیتی می باشد."

این نمایندگان می گویند، ما از یکماه قبل با رئیس اجرائیه، وزرای دفاع ملی، داخله و ریاست عمومی امنیت ملی بصورت حضوری و تلفنی بارها از وقوع ریداد های امنیتی و سقوط ولسوالی ها و پوسته های امنیتی هشدار دادیم؛ اما تا اکنون شاهد اقدام عملی حکومت برای ازبین بردن مراکز تجمع و سازماندهی تروریستان و جلوگیری از فجایع انسانی و کشتار نیروهای امنیتی نبوده ایم.

آنان می گویند که ما جهت شریک نمودن نگرانی های امنیتی مردم و ولایت غزنی بارها تقاضای ملاقات از رئیس جمهور نموده ایم؛ اما تا اکنون موفق به انجام این ملاقات نشده ایم.

نمایندگان مردم در غزنی تاکید دارند که رهبری وزارت داخله، دفاع و امنیت ملی به منظور تامین امنیت مال و جان مردم  ولایت غزنی و جلوگیری از فاجعه بعدی در این ولایت، شخصا برای بررسی اوضاع و مهار تهاجم دشمن به غزنی حضور یابند.

این نمایندگان در بیانیه شان آورده اند که منسوبین پولیس ملی و محلی با کمبود شدید امکانات، با شکم گرسنه و نبود معاش به جنگ و مبارزه در برابر دشمن ادامه می دهند و  وزارت داخله و حکومت محلی باید نسبت به رسیدگی  عاجل به اعاشه، تجهیز و اجرای معاشات شان جدا اقدام نمایند.

در این بیانیه آمده است، بی توجهی مسئولین امنیتی در مورد عدم اتخاذ تدابیر پیشگرانه از وقوع فجایع اخیر در ولسوالی های اجرستان، جغتو، خواجه عمری، زنخان، ده یک، اندر و قره باغ قابل قبول نیست و حکومت و پارلمان باید در مورد مجازات و برکناری افرادی که در انجام وظیفه غفلت نموده اند، جدا اقدام نمایند.

همچنان در بیانیه این اعضای پارلمان تاکید شده است که برای مدیریت جنگ و دفاع در برابر تروریزم و دشمنان افغانستان تدابیر لازم را اتخاذ نموده و افراد ناکام و بی کفایت را برکنار و جوانان متعهد و صادق را جایگزین نماید.

حکومت محلی غزنی مسوول کشتار مردم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد