ترک-وظیفه-سربازان-امنیتی،-بخاطر-عدم-پرداخت-معاش

مسوولان غزنی می گویند که شماری از نیروهای امنیتی این ولایت به دلیل نرسیدن معاش و عدم امکانات لازم وظایف شان را ترک نموده اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: خالق داد اکبری، عضوی شورای ولایتی غزنی، روز شنبه (۵ جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ شماری از نیروهای امنیتی به دلیل نرسیدن معاش، وظایف شان را ترک نموده اند اما از آمار دقیق آن گزارشی در دست نیست.

وی همچنان افزود؛ تعداد افرادی که در صفوف نیروهای امنیتی جذب می شوند به مراتب کمتر از تعداد افرادی هستند که در نقاط مختلف کشور در خط نبرد با گروه های تروریستی کشته و یا زخمی می شوند. زیرا نرسیدن معاش به موقع،  بزرگترین چالشی است که نیروهای امنیتی را در انجام عملیات دل سرد نموده و حتی برخی از نیروهای امنیتی در این ولایت از وظایف شان کنار رفته اند.

این درحالی است که عبدالکریم متین، والی غزنی می افزاید که تمام نیروهای امنیتی از امکانات لازم برخوردار بوده و هیچ مشکلی در این ولایت وجود ندارد و مردم حتی از طرف شب نیز می توانند در مرکز شهر گشت و گزار نمایند. وی افزود، از دو ماه گذشته به این سو نه تنها در ولایت غزنی بلکه در تمام ولایت های افغانستان به نیروهای امنیتی معاش داده نشده است.

قابل ذکر اشت که چندی قبل، والی غزنی و فرمانده قول اردو ۲۰۳ تندر، پیشنهاد شان را در باره وضعیت امنیتی آن ولایت با رییس جمهور غنی در میان گذاشت که در نتیجه رییس جمهور هدایت داد تا سران نهاد های امنیتی به این ولایت سفر نمایند.

ترک وظیفه سربازان امنیتی، بخاطر عدم پرداخت معاش

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد