حکومت-و-طالبان-باید-روند-تبادل-زندانیان-را-تسریع-بخشند

نماینده خاص روسیه برای افغانستان تاکید داشت که برای تسریع مبادله زندانیان میان کابل و طالبان باید بیشتر تلاش صورت بگیرد.

به گزارش افغان نیوز: ضمیر کابلوف، نماینده خاص روسیه برای افغانستان در این مورد گفته‌است؛ نتیجه این شد که برای تسریع مبادله زندانیان میان کابل و طالبان تلاش صورت بگیرد.

آقای کابلوف افزوده‌است که این روند هنوز به اندازه‌ای که توقع می‌رفت سریع نبوده؛ ولی ادامه دارد و ضرورت گام‌های بیشتر دیده می‌شود.

در همین زمینه، جاوید فیصل؛ سخنگوی شورای امنیت ملی‌ می‌گوید که هیات پنج نفری طالبان هنوز هم در کابل است و بحث با این هیات برای رهایی زندانیان ادامه دارد.

قابل ذکر است که موضوع رهایی و تبادل زندانیان، روز چهارشنبه در ویدیوکنفرانسی مورد بحث نمایندگان روسیه، امریکا، چین و پاکستان قرار گرفته‌است.

آقای فیصل می‌افزاید که روند رهایی زندانیان ادامه دارد تا شمار زندانیان رهاشده در مجموع به ۳ هزار نفر برسد. حکومت تاکنون بیش از ۲ هزار زندانی طالبان را رها کرده‌است.

این درحالی است که بر اساس توافق‌نامه‌ای میان امریکا و طالبان، حکومت افغانستان باید قبل از گفتگوی بین الافغانی، ۵ هزار زندانی طالبان را در بدل هزار زندانی دولتی رها می‌کرد؛ اما این روند تاکنون تکمیل نشده و مذاکرات بین‌الافغانی که قرار بود در ماه مارچ آغاز شود نیز تاکنون آغاز نشده‌است.

حکومت و طالبان باید روند تبادل زندانیان را تسریع بخشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد