طالبان-برای-رهایی-زندانیان-مورد-اختلاف-فهرست-جدید-ارائه-کردند

طالبان بجای ۵۹۲ زندانی این گروه که در مورد آزادی آنان اختلاف وجود دارد، فهرست تازه‌ای از زندانیان‌شان را برای رهایی از زندان در اختیار حکومت قرار داده است.

به گزارش افغان نیوز: یک منبع حکومتی به صدای آزادی گفته است که به ‌جای ۵۹۲ زندانی طالبان که درباره آزادی آنان اختلاف وجود داشت، قرار است ۵۹۲ زندانی دیگر، رها شوند.

پیش از این صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری گفته بود که گروه طالبان خواستار رهایی چهره‌های خاصی هستند که آزادی آنان ممکن نیست. آقای صدیقی تاکید کرده بود که آزادی 5 هزار زندانی گروه طالبان براساس ارقام صورت می‌گیرد، نه براساس چهر‌ها.

شورای امنیت ملی نیزاعلام کرده‌ بود که شماری از زندانیان گروه طالبان که به دلیل ارتکاب‌ جرایم جنایی بازداشت شده‌ و در فهرست ۵ هزار نفری این گروه شامل ‌اند، رها نمی‌شوند.

در توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان که چهار ماه پیش در قطر به امضا رسید، تاکید شده است برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی باید حکومت افغانستان 5 هزار زندانی گروه طالبان و این گروه نیز هزار زندانی حکومت را آزاد کنند.

بربنیاد این توافقنامه تا کنون حکومت بیش از 4 هزار زندانی گروه طالبان را آزاد کرده است. طالبان نیز بیشتر 700 زندانی دولت را آزاد کرده که حکومت تاکید کرده از میان 700 تن کم‌تر از 300 تن آنا افراد نظامی  ودیگر آنان افراد ملکی هستند که نزد گروه طالبان اسیر بوده اند.

طالبان برای رهایی زندانیان مورد اختلاف فهرست جدید ارائه کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد