حکومت-کابل-را-بدون-رویکرد-منطقه‌ای-به-رسمیت-نمی‌شناسیم

وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که اسلام‌آباد حکومت امارت اسلامی را در افغانستان بدون رویکرد منطقه‌ای به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش افغان نیوز؛ عاصم افتخار، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به این پرسش که آیا پاکستان در نظر دارد حکومت سرپرست افغانستان را به رسمیت بشناسد، گفته است: «ما فکر می‌کنیم بهترین کار این است که [به رسمیت شناسی طالبان] را از طریق یک رویکرد منطقه‌ای و توافقی انجام دهیم».

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان وضعیت امنیتی در افغانستان را بهتر ارزیابی کرد اما؛ تاکید کرده که وضعیت انسانی و اقتصادی بسیار وخیم است.

افتخار در پاسخ به گزارش اخیر سازمان ملل که تهدیدات القاعده، داعش و تحریک طالبان پاکستان را برجسته می‌کند، گفت که یکی از انتظارات جامعه جهانی از امارت اسلامی در افغانستان این بود که خاک این کشور نباید علیه کشور دیگری استفاده شود.

او افزوده است: «این انتظار همچنان وجود دارد. من فکر می‌کنم این یک مسئولیت جمعی است، زیرا این مشکل جدیدی نیست. برخی از این گروه‌ها مدت‌هاست که آنجا بوده‌اند».

افتخار می‌گوید که برای مبارزه با گروه‌هایی مثل داعش و القاعده، تعامل با امارت اسلامی ضروری است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته است: «تعامل با طالبان، آنها را قادر می‌سازد تا به طور موثر با برخی از این گروه‌ها مقابله کنند. در بسیاری از موارد این تهدیدی است که برای همه مشترک است».

او علاوه کرد که داعش و القاعده تهدیدی برای ثبات افغانستان و همچنین پاکستان و سایر کشورهای منطقه و جهان هستند و باید به صورت مشارکتی به آن رسیدگی شود.

این در حالی است که با گذشت نزدیک به یک سال تا کنون هیچ کشوری امارت اسلامی را در افغانستان به رسیمت نشناخته است.

حکومت کابل را بدون رویکرد منطقه‌ای به رسمیت نمی‌شناسیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد