امریکا-از-اپوزیسیون-خشونت‌آمیز-علیه-افغانستان-حمایت-نمی‌کنیم

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که از اپوزیسیون خشونت‌آمیر سازمان‌یافته علیه حکومت امرات اسلامی حمایت نمی‌کند و در عوض از همه طرف‌های درگیر افغانستان می‌خواهد تا اختلافات خود را با مذاکره حل کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه امریکا به تازگی گفته است که از «اپوزیسیون خشونت‌آمیر سازمان‌یافته» علیه حکومت امارت اسلامی حمایت نمی‌کند و از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد که از طریق مذاکره معضل سیاسی افغانستان را حل کنند.

این وزارت گفته است:« ما از نزدیک شاهد افزایش خشونت‌های اخیر هستیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن‌دار باشند و تعامل کنند. این تنها راهی است که افغانستان می‌تواند با چالش‌های متعدد خود مقابله کند».
وزارت دفاع امریکا می‌گوید که  ما می‌خواهیم شاهد ظهور نظام سیاسی پایدار و باثبات از طریق ابزارهای مسالمت‌آمیز باشیم. ما از مخالفت خشونت‌آمیز سازمان‌یافته علیه حکومت فعلی افغانستان حمایت نمی‌کنیم و دیگر قدرت‌ها را نیز از انجام این کار منصرف می‌کنیم.

این در حالی است که مقاومت بر ضد حکومت سرپرست در ولایت‌های پنجشیر، بغلان و پروان افزایش یافته و امارت اسلامی با افزایش نیروهای خود در این ولایات در پی سرکوب جبهات مقاومت است.

امریکا: از اپوزیسیون خشونت‌آمیز علیه افغانستان حمایت نمی‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد